ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Intrăm în Postul Nașterii Domnului cu spectrul morții deasupra capului și cu un alai de draci care joacă tontoroiul în jurul nostru.

Paștele din 2020 a rămas în analele Bisericii Ortodoxe Române. A fost prima Înviere din istorie cu bisericile și cimitirele închise. Nici sub turci nu s-a petrecut așa ceva.

Tot în premieră absolută, după ce am fost la un pas ca Poliția să împartă Sfânta Lumină, preoții au adus-o la credincioși în fața blocului, iar aceștia au cântat „Hristos a Înviat” din balcoane și de la ferestre, după tonul dat la Trinitas. 

Comunitatea a fost frântă, sirenele au acoperit clopotele, girofarurile au umbrit lumânările.

Învierea bizară din 2020 nu a fost o excepție. Ca un făcut demonic, fiecare din cele patru valuri de până acum ale pandemiei a lovit inevitabil în posturile celor mai mari două sărbători ale creștinătății: Paștele și Crăciunul.

Fără excepție, COVID-ul a tulburat liniștea credincioșilor și a întinat praznicul. Grijile au înveninat bucuria. Cea mai chinuitoare a fost incertitudinea dacă bisericile vor fi deschise, dacă oamenii se vor putea spovedi și împărtăși. Și cum: cu mască pe față? La o distanță de 2 metri de duhovnic, răcnindu-și păcatele? Cu linguriță de plastic sau adusă de acasă?

Postul Nașterii Domnului de anul acesta va fi însă cel mai amar dintre toate. Pentru că a fost pus sub amenințarea întunecată a  Certificatului de Vaccinare. 

PSD, PNL, USR și UDMR s-au înțeles să introducă Ausweisul înrobitor peste tot. Inclusiv la locul de muncă. Alternativa la vaccinare este testarea. Primele două luni, aceasta va fi gratuită, apoi contracost.

PSD-PNL-USR-UDMR au o majoritate zdrobitoare în Parlament. Doar un miracol poate opri la vot Monstruoasa Coaliție. 

Cum foarte puțini își pot permite să suporte din buzunarul propriu testele, românii vor fi condamnați la o alegere teribilă: Vaccinare sau Moarte.

Cele două luni de grație vor expira undeva, la scurt timp după Sărbători. De aceea, bucuria lor va fi mai umbrită de gânduri și griji ca niciodată. De spectrul alegerii fatale. 

Românii au primit două luni în plus pe Culoarul Morții. Fără speranța grațierii. Două luni de iad în prag de Sărbători.


Este vaccinarea un păcat? Fără excepție, toate vaccinurile anti-COVID au folosit în procesul de producție sau testare celule provenite de la fetuși avortați. Avortul este o crimă. Este acceptabil un act medical bazat pe moarte?

Apărătorii vaccinării (inclusiv Vaticanul) evită subiectul, îl expediază rapid sub pretextul că „salvează vieți” ori vin cu justificări de genul: celulele provin de la un număr mic de copii avortați în urmă cu decenii. Doi sau trei. 

După cât timp se prescrie crima? Care este limita de bebeluși uciși permisă de moralitatea Noului Normal?

*


Obligativitatea actului medical este interzisă prin mai multe legi și convenții. Interne și Internaționale. Vaccinarea este un act medical. Și totuși ea va deveni obligatorie. Am arătat că alternativa testului pe bani practic nu există.

Dincolo de aspectul legal, este cel creștin. Dumnezeu l-a creat pe Om după chipul și asemănarea Sa. L-a înzestrat cu Libertate, ca darul cel mai de preț. Nu a creat o slugă, un robot, o vită de povară, ci o ființă mai presus de îngeri.

Lui Dumnezeu Atotputernicul îi este imposibil un singur lucru: să-l oblige pe om să facă ceva. Nici măcar să-L iubească nu îl poate forța. Oamenii ca și îngerii au inclusiv libertatea să cadă.

Drept urmare, confiscarea celui mai de preț dar al lui Dumnezeu este un gest satanic. Poate fi el acceptat de un creștin, sub pretextul „binelui general”?

*


„Dați Cezarului cele ale Cezarului și lui Dumnezeu cele ale lui Dumnezeu.”

Este vaccinul „al Cezarului” sau „al lui Dumnezeu”? Sau nici una, nici alta?
 
Și atunci cu ce drept suntem forțați?

*


„Și ea (Fiara) îi silește pe toți, pe cei mici și pe cei mari, și pe cei bogați și pe cei săraci, și pe cei slobozi și pe cei robi, ca să-și pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte.

„Încât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, decât numai cel ce are semnul...”
 
Este codul QR „semnul”?


Urmează perioada spovedaniilor. Creștinii merg la biserică să își spună frământările și să ceară sfat.

Însă Biserica este dezbinată. Unii ierarhi învestesc serul COVID cu proprietăți taumaturgice: „Vaccinul își face lucrarea lui tainică!”

Alții cer o prudență retractilă: „Nu vă grăbiți să vă vaccinați! Lăsați-i pe ei să se vaccineze mai întâi, pe toți parlamentarii și deputații și senatorii, și la urmă, de o mai rămâne vreun vaccin din astea 120 de milioane cumpărate de Cîțu, atunci să vă vaccinați!”

Ierarhii din a doua categorie sunt dați pe mâna procuraturii pentru „zădărnicirea combaterii...”

Purtătorul de cuvânt al BOR face propagandă fățișă vaccinării, în timp ce șeful lui, Patriarhul, dă de înțeles că nu s-a vaccinat.

Ulterior, sesizând pericolul rupturii, Prea Fericitul a interzis clerului să se mai exprime despre vaccinare. Nici pro, nici contra. Gunoiul a fost ascuns sub preș. I s-a lăsat Cezarului dreptul de viață și de moarte asupra turmei lui Dumnezeu.

Inclusiv dreptul de a le interzice nevaccinaților intrarea în biserici. 

Fie ei credincioși de rând: „Este o discrepanță între faptul că în lăcașurile de cult se intră fără certificat verde, și în instituții sau alte locuri, cu certificat” - Astalos Csaba, președintele CNCD. 

Fie preoți, care vor merge la „locul lor de muncă”.

*


Ordinul de silenzio stampa al Patriarhului îi privește și pe duhovnici? Măcar în scaunul spovedaniei au ei dreptul să se pronunțe? Să curme îndoiala fiilor duhovnicești? Să dea sfaturi? Să facă lumină în suflete?

*


Dar și duhovnicii sunt la fel de împărțiți ca și ierarhii lor. Unii credincioși vor dezvălui că duhovnicul lor le-a spus una, alții că al lor le-a spus alta. Dihonia dintre vaccinați și nevaccinați s-ar extinde printre credincioși. Ar fisura Biserica pământească.

După șocul Învierii cu ușile închise din 2020, ar fi fost urgentă nevoie de convocarea unui Sinod despre pandemie și vaccinare. Un sobor care, sub îndrumarea Duhului Sfânt, să emită un punct de vedere unitar și argumentat, și care să servească drept călăuză în aceste vremuri tulburi. 

Acum, pare prea târziu. În timp ce dau lupii la oi, păstorii se uită în altă parte. Stau cu ochii adânciți în ceasloave sau teologhisesc șarmant și minor la TV. La Constantinopol, dezbăteau despre sexul îngerilor.

*


În post, ispitele se înmulțesc și se intensifică. Mai ales acum dracii joacă tontoroiul.

Există o Ispită a Martiriului. Sfinții Părinți o așază printre cele „de-a dreapta”. Adică, din prea mult zel duhovnicesc și din lipsă de smerenie, râvnești să porți o cruce mai mare decât cea care îți e dată. Ba vrei chiar să te cațeri singur pe ea fără să fie nevoie.

Există însă și o Ispită a Ispitei Martiriului. O ispită „de-a stânga”. În care lașitatea, comoditatea, egoismul te alimentează cu scuze pentru a-ți lăsa crucea în drum și a nu o duce până la capăt.

*


În tot acest labirint de întrebări, el însuși ispititor pentru că te ademenește tot mai în adâncul lui, există o singură ieșire. O singură cale.

Ea este dată de răspunsul la o singură întrebare. Simplă, dar abruptă și înspăimântătoare ca Golgota:

„Dacă ar fi trăit în zilele noastre, S-ar fi vaccinat Iisus Hristos?”


Post binecuvântat!