Se dau atacuri repetate, unele cu ironii mai subțiri, altele mai grosiere, asupra IPS Teodosie, din partea grupării intelectuale din jurul lui T. Baconschi, a idolatrilor occidentalizanți, unii cu vechi simpatii legionare - care și folosesc bâta ca argument -, alții, mai rafinați, care lovesc cu mânușa de mătase, după ce se șterg la colțul gurii. 
 
În loc să-l sprijine pe Vlădică în lupta sa cu efectele "plandemiei", care aduc cu sine o componentă esențială în aplicarea tiraniei globaliste - ruperea creștinilor de Biserică, mai ales de Sf. Liturghie și de Trupul și Sângele Domnului, ce este oferit "neigienic", cu o linguriță, dar și prin "digitalizarea" slujbelor, că doar Hristos e prezent și prin ierugiile online - această grupare de conservatori-caviar și-au făcut o profesie din atacarea Vlădicii Teodosie, încă din toamnă, prin liderul pomenit, T. Baconschi, ce afirma că IPS Teodosie are un „proiect politic radical” prin care „alimentează un deplasat complex de persecuție antiortodoxă”, și prin T. Paleologu, care cerea public „o delimitare a întregului Sinod, și de data aceasta Patriarhul însuși (va trebui) să vorbească”.
 
 
Motivul: Vlădica cerea guvernului Orban respectarea dreptului constituțional inalienabil al cetățeanului, stipulat expressis verbis în legea fundamentală: "Libertatea gândirii și a opiniilor, precum și LIBERTATEA CREDINȚELOR RELIGIOASE, NU POT FI ÎNGRĂDITE SUB NICI O FORMĂ." (subl.mea) 
 
Faptul că trăim într-o oarecare normalitate, că Sf. Liturghie se face în mijlocul creștinilor și că ne cuminecăm, că se respectă, pe lângă dreptul la stat la coadă la supermarket sau la schi, dreptul la pelerinaje, iar polițiștii sau jandarmii nu mai agresează spațiul sacru în timpul slujbelor, i se datorează în cea mai mare măsură. 
 
Faptul că teologii liberali, împreună cu extrema dreaptă reprezentată de Adolf Crivăț- Vasile (aka Răzvan Codrescu), slujesc Sistemul, nu e ceva nou. Au făcut-o cu supra de măsură și în deceniul amprentat de securistul Petrov, cel care a distrus orice element de suveranitate de stat (prin asumarea proiectului globalist al Statelor Unite Europene), devenind astfel țara-fanion a Noii Ordini Mondiale din blocul Estic, o curiozitate între vecini, mai ales cei din grupul Visegrad (în care se remarcă liderii, conservatoarea Polonie și suveranista Ungarie), dar chiar și față de bulgari, față de care avem mereu o atitudine preeminentă nejustificată. 
 
Sub Băsescu, România a devenit un stat securist-globalist controlat prin dosare și presă, o realitate funestă ce subzistă și acum, fiind preluată de regimul Johannis. 
 
De altfel,observați că acești corifei globaliști nu se frisonează absolut deloc la capitolul încălcării drepturilor și libertăților cetățenești, la dezastrul din Învățământ ori cel din Sănătate, unde avem, grație ultimelor guverne "de dreapta", cele mai mici bugete din istoria post-decembristă, asta în schimb ce bugetele serviciilor și instituțiilor de forță cresc vertiginos, că - nu-i așa? - se ascute pe zi ce trece lupta cu covidul și cu contestatarii pseudo-pandemiei, "elementele dușmănoase" care se pun în calea Noii Lumi Globaliste. 
 
E limpede că Sistemul are nevoie de un nucleu de influență în interiorul Bisericii, care să stigmatizeze orice derapaj de la liniile directoare ale ideologiei globaliste (ce încearcă inclusiv omogenizarea religioasă), acest nou sistem cu aprehensiuni totalitare. Ca o paranteză, am făcut deja o analiză a motivului deschiderii față de ideologiile homosexuale cerută de Baconschi BOR-ului. 
 
Revenind la subiect: Cine nu vede diferența dintre Boboteaza din Constanța, unde au fost prezenți zeci de mii de credincioși, și cea din Tesalonic, unde o mână de creștini, lipsiți nu numai de ierarh, dar și de preoți, era brutalizată de poliție pentru că insista să arunce o Sf. Cruce în mare, atunci își merită soarta de viitor sclav în lumea în care vei avea drepturi doar dacă ai un pașaport covid valabil, cu ștampila de vaccinat la zi. 
Care este vina lui IPS Teodosie? 
 
Iubește înfocat - uneori cu accente poporaniste sincere, reflectate în obiceiuri care irită  moftangiii delicați - plenitudinea dintre poporul credincios și Biserică, ceea ce, în ochii acestor aseptici de salon din marele spital globalist, este absolut impardonabil.