ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Autoritățile locale și naționale din România se apropie de o decizie surprinzătoare, care va duce cel puțin pe durata a câtorva ani de zile ca traficul de pe Autostrada A0 - Lotul 2 Nord  să se descarce pe un drum comunal din Corbeanca. Soluția nu doar că pare la prima vedere ilegală, dar va distruge și sănătatea a sute de oameni din zonă, care vor suporta între case traficul infernal și poluarea venite de pe A0.

Un nou scandal legal în Corbeanca? Se dorește oprirea finalizării Lotului 2 Nord al A0 pentru a pune în circulație o stradă care nu întrunește normele legale. Se riscă și un nou caz „2 Mai”!

Robert Huma, președintele Consiliului Județeal Ilfov, Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Crioșteanu, dar și Primăria Corbeanca, doresc să cedeze presiunilor unor factori aparent de influență din localitate pentru a conecta „temporar” lotul 2 Nord al A0 la un drum comunal din satul Corbeanca, în speță pe strada Codrului.

Acestă conectare cu descărcare de trafic auto nu  era în planul A0 și nici al localității Corbeanca. A0 avea prevăzută conectare pe Str. Cantonului, nu pe str. Codrului, conform proiectului. La acest moment, deja str. Cantonului unește Corbeanca cu DN1, pe un drum nou creat. 

Însă, conform ultimelor informații, Lotul 2 Nord al A0 se dorește a fi conectat „temporară” la Str. Codrului din Corbeanca și va descărca traficul pe aceasta. În condițiile în care strada Codrului este o stradă cu lățime de aproximativ patru metri, rezidențială, cu case de pe o parte și de alta a drumului. Din punct de vedere legal, nu poate acomoda trafic rutier intens de pe A0. Din imaginea de mai sus se vede A0 în construcție, iar mai jos străduța comunală - acum spartă - în care aceasta se va descărca.

Prin conectarea Str. Codrului la A0, întreaga zonă rezidențială va avea de suferit. Este vorba despre sute de case aflate pe Str. Codrului, Str. Ogorului și alte străzi adiacente. Zona este una rezidențială și se vor transforma într-o zonă de trafic auto intens.

De menționat că aceste străzi rezidențiale nu întrunesc condițiile legale de trafic auto intens. Nu au lățimea specificată de lege, nu au marcaje rutiere, nu au trotuare, nu au metode reale de a limita traficul la viteza legală de 30 km/h. Pe aceste străzi pietonii vor circula cot la cot cu traficul de viteză descărcat de pe A0 și mașini pe același carosabil.

Pe Str. Ogorului, care va suporta traficul intens descărcat de pe DN1, se află cel mai mare parc din Corbeanca, frecventat de sute de copii și oameni, săptămânal. De asemenea, pe aceeași stradă urmează să se construiască și cea mai mare școală din Corbeanca.

Recent, în zona menționată s-a petrecut un accident rutier aproape similar cu cel din 2 Mai: un șofer auto a acroșat un pieton. Șoferul a fugit de la locul accidentului, iar pietonul a ajuns inconștient la spital. La fel ca la 2 Mai, lipsa unui trotuar și circulația auto lângă pietoni a fost principala cauză.

ACTUALIZARE: Pe masa au existat două variante. Conectarea str. Codrului la A0 sau o supratraversare „temporară” pe Codrului, peste A0, pentru conectarea cu DN1. Se pare că prima variantă nu s-ar mai lua în calcul, deși a fost pe masă, însă a doua - cea de supratraversare - este considerată. Ambele variante generează în aceeași măsură un trafic crescut și probleme de ordin legal ce pot surveni din cauza regimului rezidențial al străcilor locale, care nu pot prelua trafic auto intens. 

 

Prin conectarea Str. Codrului la A0, nu doar că se încalcă dispoziții legale, dar se ajunge în situația de a distruge sănătatea unei întregi comunități. Comunitatea locală și-a asumat apropierea de A0, un proiect cunoscut, dar nu și faptul că va mai avea o șosea de viteză chiar prin fața caselor și că va trebui să se ferească de mașini pentru a nu fi accidentat mortal.

În acest sens, au fost notificați de comunitatea locală următoarele entități:  Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), 
 Consiliul Județean Ilfov,  Ministerul Transporturilor, Primăria Corbeanca,  UMB Spedition și  Asociația Active Corbeanca.

În cazul în care vor nesocoti argumentele din Notificare, acest caz va fi dus mai departe în justiție și, din punctul meu de vedere, are toate atuurile să devină un caz de anvergură, în care statul român își bate joc de sute de oameni trântindu-le traficul auto în fața locuințelor - printr-un demers ad-hoc și ilegal - punând flagrant în pericol sănătatea și viața oamenilor.

 

Parteneriat OnlineSport