1.588 euro/km a costat deszăpezirea iarna trecută? Sau 2.704 euro/km?

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunțat marți "costul real al deszăpezirii unui kilometru de drum în România pe durata celor patru luni de iarnă 2012-2013": 1.588 euro, iar bugetul total a fost de 47.595.632 euro, din care plăţile efective către firmele contractante au însumat 27.960.126 euro.
Aprovizionarea şi transportul materialelor necesare până la bazele de deszăpezire (150.000 tone nisip şi 244.000 tone sare) au costat 13.905.76 euro, iar cheltuielile pentru deszăpezirea cu autoutilaje proprii (reparaţii, piese de schimb, carburanţi, lubrefianţi, anvelope, acumulatori etc) au fost de 2.692.251 euro.
Cheltuielile pentru bazele de deszăpezire, ori ale punctelor de sprijin (cum ar fi utilităţile, combustibilul pentru încălzire, informările operative, etc) au fost de 1.324.503 euro, în timp ce aprovizionarea şi montare/demontare panouri parazăpezi a costat 828.836 euro. Repararea degradărilor cu mixtură stocabilă a însumat 884.151 euro.
CNADNR mai precizează și că sarea folosită ca material antiderapant în perioada de iarnă 2013-2014 a fost achiziţionată exclusiv de la Compania Naţională a Sării, printr-un contract încheiat cu SALROM în valoare de aproximativ 80 milioane lei (fără TVA).
Cu toate acestea, o simplă operație artimetică indică faptul că, la cei 17.600 de drumuri naționale, și la bugetul total de 47.595.632, costul ar fi de 2.704 euro.
Compania nu a reuşit, deocamdată, să găsească firme care pentru deszăpezirea întregii reţele de drumuri şi autostrăzi, întrucât firmele se plâng de faptul că această operațiune nu este profitabilă.
Pe de altă parte, în 2011, Finlanda a cheltuit 98 de milioane de euro pe deszăpezire, la o rețea de drumuri care măsoară 78.000 de kilometri (adică 1.256 de euro/km), când, la București, prețul era de 5.900 de euro/km.
Aprovizionarea şi transportul materialelor necesare până la bazele de deszăpezire (150.000 tone nisip şi 244.000 tone sare) au costat 13.905.76 euro, iar cheltuielile pentru deszăpezirea cu autoutilaje proprii (reparaţii, piese de schimb, carburanţi, lubrefianţi, anvelope, acumulatori etc) au fost de 2.692.251 euro.
Cheltuielile pentru bazele de deszăpezire, ori ale punctelor de sprijin (cum ar fi utilităţile, combustibilul pentru încălzire, informările operative, etc) au fost de 1.324.503 euro, în timp ce aprovizionarea şi montare/demontare panouri parazăpezi a costat 828.836 euro. Repararea degradărilor cu mixtură stocabilă a însumat 884.151 euro.
CNADNR mai precizează și că sarea folosită ca material antiderapant în perioada de iarnă 2013-2014 a fost achiziţionată exclusiv de la Compania Naţională a Sării, printr-un contract încheiat cu SALROM în valoare de aproximativ 80 milioane lei (fără TVA).
Cu toate acestea, o simplă operație artimetică indică faptul că, la cei 17.600 de drumuri naționale, și la bugetul total de 47.595.632, costul ar fi de 2.704 euro.
Compania nu a reuşit, deocamdată, să găsească firme care pentru deszăpezirea întregii reţele de drumuri şi autostrăzi, întrucât firmele se plâng de faptul că această operațiune nu este profitabilă.
Pe de altă parte, în 2011, Finlanda a cheltuit 98 de milioane de euro pe deszăpezire, la o rețea de drumuri care măsoară 78.000 de kilometri (adică 1.256 de euro/km), când, la București, prețul era de 5.900 de euro/km.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

Viganò: Conclavul este falsificat – De aceea, viitorul Papă nu va avea autoritate
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)