ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) a anunțat că va mobiliza miercuri peste 10.000 de manifestanți, în București, pentru a solicita autorităților alocarea a 6% din PIB pentru Educaţie. Luni, peste 1.000 de membri ai Federaţiei Sindicatelor din Educaţie “Spiru Haret” au pichetat sediul Parlamentului cerând senatorilor şi deputaţilor să aloce şase la sută din PIB pentru învăţământ.

Manifestația va începe în fața clădirii Guvernului, la ora 11:00, și va urma traseul: Calea Victoriei - Pod Naţiunile Unite - bd. Naţiunile Unite - bd. Libertăţii - Piaţa Constituţiei, în fața Parlamentului. Astfel, circulaţia rutierăva fi restricţionată, până la ora 15.00, pe acest traseu şi pe străzile adiacente.

Președintele FSLI, Simion Hancescu, a anunțat că, dacă autoritățile nu vor respecta această revendicare, profesorii vor intra în grevă generală.
Dacă şi după această amplă acţiune vom fi trataţi cu aceeaşi ignoranţă, dascălii vor fi nevoiţi să închidă şcolile.

Alte revendicări ale sindicaliștilor din învățământ:

  • depolitizarea învăţământului: dobândirea funcţiei de director al unităţii de învățământ, rolul determinant să revină colectivului unităţii, şi nu factorilor politici.

  • creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ în totalul cheltuielilor de personal din sectorul public;

  • reintroducerea normei de predare de 16 ore pe săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ şi gradul didactic I;

  • decontarea cheltuielilor cu naveta cadrelor didactice de la bugetul de stat, prin Ministerul Educaţiei;

  • introducerea prevederilor Legii 315/2006 privind stimularea achiziţionării de cărţi sau programe educaţionale pe suport electronic;

  • reintroducerea sporului de doctorat; posibilitatea pensionării anticipate, cu cel puţin trei ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei; acordarea gradaţiei de merit şi pentru personalul didactic auxiliar, precum şi introducerea posibilităţii dobândirii de către cadrele didactice a celei de-a doua specializări, prin programe de conversie profesională, cu finanţare de la bugetul de stat;

  • adoptarea unei legi de salarizare prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 la sută, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie de 2:1;

  • regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, în sensul de a se pune accent pe latura formativă şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerin?elor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.


Aceasta este singura soluţie pentru ca meseria de dascăl să devină motivantă şi tinerii performanţi să fie atraşi către cariera didactică.