121 de ani de la apariția PRIMULUI număr de înmatriculare DIN LUME. CINE a fost PERSOANA care a deținut primul număr în România

Plăcile cu număr de circulație au apărut înaintea automobilelor. Franța a fost prima țară care a introdus placa printr-un pasaj în Ordonanța Poliției Pariziene la data de 14 august 1893, urmată de Germania în 1896. Olanda a fost prima țară care a introdus placa cu circuit național, numit „permisiune de conducere”, în 1898.
Primele plăci aveau un număr, începând cu 1. Până la 8 august 1899, numărătoarea a ajuns până la 168. Când Olanda a găsit o nouă metodă de a numerota plăcile, în 15 ianuarie 1906, ultima placă înregistrată avea nr. 2001.
În Statele Unite, unde fiecare stat înregistrează propriile plăci, Statul New York a cerut ca automobilele să aibă plăci din 1903 (numere negre pe un fond alb) după ce, în 1901, ceruse ca doar inițialele proprietarului să fie vizibile pe spatele vehiculului.
În Regatul Unit, plăcile au fost necesare de la 1 ianuarie 1904, de către Actul Motor Car 1903.
În România, plăcile au fost înregistrate pentru prima oară în secolul al XX-lea. Ele aveau forma simplă a unor numere albe pe un fond negru și erau făcute acasă. Numerele aparțineau proprietarului, iar nu mașinii, iar lista proprietarilor și a numerelor era publicată lunar în Revista Automobilă, editată de clubul Român Regal de Automobile. Cum erau atât de puține mașini (139 în 1908), nu era necesar să se noteze regiunea pe plăcuța de înmatriculare. Înregistrarea se centraliza de către Primarul Bucureștilor. Interesant este faptul că primul număr înregistrat a fost 0, al Prințului Bibescu, președintele Clubul de Automobile (ACR). Atât instituțiile, cât și indivizii puteau deține astfel de numere.
Primele plăci aveau un număr, începând cu 1. Până la 8 august 1899, numărătoarea a ajuns până la 168. Când Olanda a găsit o nouă metodă de a numerota plăcile, în 15 ianuarie 1906, ultima placă înregistrată avea nr. 2001.
În Statele Unite, unde fiecare stat înregistrează propriile plăci, Statul New York a cerut ca automobilele să aibă plăci din 1903 (numere negre pe un fond alb) după ce, în 1901, ceruse ca doar inițialele proprietarului să fie vizibile pe spatele vehiculului.
În Regatul Unit, plăcile au fost necesare de la 1 ianuarie 1904, de către Actul Motor Car 1903.
În România, plăcile au fost înregistrate pentru prima oară în secolul al XX-lea. Ele aveau forma simplă a unor numere albe pe un fond negru și erau făcute acasă. Numerele aparțineau proprietarului, iar nu mașinii, iar lista proprietarilor și a numerelor era publicată lunar în Revista Automobilă, editată de clubul Român Regal de Automobile. Cum erau atât de puține mașini (139 în 1908), nu era necesar să se noteze regiunea pe plăcuța de înmatriculare. Înregistrarea se centraliza de către Primarul Bucureștilor. Interesant este faptul că primul număr înregistrat a fost 0, al Prințului Bibescu, președintele Clubul de Automobile (ACR). Atât instituțiile, cât și indivizii puteau deține astfel de numere.

Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)