20 de ani de la accidentul aviatic de la Balotești, cea mai mare catastrofă din istoria aviației românești

Catastrofa aeriană de la Balotești s-a produs la 31 martie 1995. Aeronava Airbus 310, botezată "Muntenia", fabricată în 1987, cu peste 31.000 de ore la bord, era programată să efectueze zborul regulat de la București la Bruxelles, cu decolarea la ora 9.00. După șase minute de întârziere, avionul a început procedurile ridicării de la sol, sub comanda copilotului.
[P] Maria, Regina României. Jurnal de Război, ediție integrală, necenzurată - comanda online
Condițiile meteorologice permiteau o vizibilitate orizontală de 1.300 m, vântul bătea cu o intensitate între 10 și 15 m/s. La înălțimea de 600 m și viteza de 300 km/h, motorul stâng a început să dezvolte o asimetrie, provocând creșterea tracțiunii motorului drept. La ora 09:08:34, avionul a lovit pământul. Într-un răstimp de 1 minut și 50 de secunde, scurs între decolare și prăbușire, soarta celor 11 membri ai echipajului și a celor 49 de pasageri, între care doi copii, a fost pecetluită, scrie Agrepres.
Reacția autorităților a fost impresionantă. Brigada de pompieri a Capitalei a intervenit, dotată cu 30 de autospeciale, spitalele au trimis 40 de ambulanțe. Mai mult de 200 de jandarmi au înconjurat locul impactului — o elipsă de 80 m lățime și 200 m lungime. Un pompier declara Agenției Reuters că echipajele sale au luptat cu flăcările timp de o oră și jumătate. Totul a fost în zadar.
A fost cea mai mare catastrofă din istoria aviației românești. În 2006, după 11 ani de la catastrofă, raportul final al Comisiei de investigație asupra zborului ROT 371 prezintă trei cauze: "Tracțiunea asimetrică, un motor avea putere mai mică decât celălalt. O posibilă incapacitate a pilotului comandant. Acțiuni corective insuficiente din partea copilotului pentru a preveni consecințele primilor doi factori".
[P] Maria, Regina României. Jurnal de Război, ediție integrală, necenzurată - comanda online
Condițiile meteorologice permiteau o vizibilitate orizontală de 1.300 m, vântul bătea cu o intensitate între 10 și 15 m/s. La înălțimea de 600 m și viteza de 300 km/h, motorul stâng a început să dezvolte o asimetrie, provocând creșterea tracțiunii motorului drept. La ora 09:08:34, avionul a lovit pământul. Într-un răstimp de 1 minut și 50 de secunde, scurs între decolare și prăbușire, soarta celor 11 membri ai echipajului și a celor 49 de pasageri, între care doi copii, a fost pecetluită, scrie Agrepres.
Reacția autorităților a fost impresionantă. Brigada de pompieri a Capitalei a intervenit, dotată cu 30 de autospeciale, spitalele au trimis 40 de ambulanțe. Mai mult de 200 de jandarmi au înconjurat locul impactului — o elipsă de 80 m lățime și 200 m lungime. Un pompier declara Agenției Reuters că echipajele sale au luptat cu flăcările timp de o oră și jumătate. Totul a fost în zadar.
A fost cea mai mare catastrofă din istoria aviației românești. În 2006, după 11 ani de la catastrofă, raportul final al Comisiei de investigație asupra zborului ROT 371 prezintă trei cauze: "Tracțiunea asimetrică, un motor avea putere mai mică decât celălalt. O posibilă incapacitate a pilotului comandant. Acțiuni corective insuficiente din partea copilotului pentru a preveni consecințele primilor doi factori".
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)