ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice sumă este binevenită. Doamne, ajută!

Aproximativ 200 de inspectori ai direcţiei antifraudă a ANAF din toată ţara au fost detaşaţi în acest weekend la malul Mării Negre ca să îi controleze pe proprietarii de hoteluri, restaurante şi terase din toate staţiunile de pe litoral, de la Năvodari la Vama Veche.

Pe contul de Facebook deschis recent, ANAF a anunţat date parţiale despre efectul controalelor. Postarea este însoţită de o fotografie cu două rapoarte generale de la două localuri, în ziua de 1 mai.

CITEŞTE ŞI: ANAF îi DESFIINŢEAZĂ pe comercianții cu prețuri mai mici decât supermarketurile

“Efectul controalelor Directiei Antifraudă: localurile de pe litoral fiscalizează încasări zilnice de sute de mii de lei”, se arată într-o postare de sâmbătă. Tot aici, Serviciul de comunicare din ANAF dă şi un exemplu. "Un club din Mamaia a înregistrat vânzari fiscalizate de peste 221.000 de lei într-o singură seară", se mai arată în postare.

bon

Pe pagina de Facebook Brand Privat.ro este criticată dur această ştire. Reproducem integral articolul publicat pe contul de Facebook.

"Ştirea publicată de ANAF pe pagina sa de Facebook a dat apa la moară publicațiilor, existând deja voci în mass media care lăuda rezultatele controalelor respective. Așa o fi...  La o privire atentă însă, informația oficială venită de la ANAF nu stă în picioare.

Avem așadar un club din Mamaia cu "vânzări fiscalizate, în numerar, de peste 221.000 de lei într-o singură seară".  Ce scârțâie aici?

1. Pe bon nu apar datele clubului. Avem doar punctul de vedere al ANAF, nu și pe cel al firmei controlate. Ceea ce nu e fair-play.
2. "peste 221.000 lei" "în numerar" și vânzări totale de aproape 700.000 lei. Pe 200 de bonuri??? Asta înseamnă că fiecare bon a fost de 3.500 lei? Și asta - ATENȚIE! - doar până la orele 23,07 în condiții în care în Mamaia activitatea începe mult mai târziu.
3. Din cei aproape 700.000 de lei încasați, 244.414,82 au fost cu CEC-uri și 275.194.96 cu card. Că mai sunt și clienți care plătesc cu card bancar nu e o surpriză. Dar cu CEC? Cine merge astăzi într-un club de noapte și plătește cu CEC??? C'mon...

Nu ne rămâne decât să așteptăm cu interes comunicatul oficial ANAF", se scrie în articolul de pe contul de Facebook al Brand Privat.

De specificat că în cluburile din Mamaia intrarea s-a făcut după ora 23:30.