ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Farmaciile "Catena" sunt acuzate că practică reducerile false în rândul clienţilor, conform unui studiu derulat de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC), în perioada 20-24 februarie şi citat de Adevărul.

Despre ce este vorba? Mai exact cei de la Catena "introduc în bonul fiscal(FOTO jos) materiale promoţionale cu o anumită valoare, acestea fiind evidenţiate la final ca o reducere, creând impresia unui economii consistente pentru consumator la achiziţionarea medicamentelor.Practic, broşura 'O inimă sănătoasă iubeşte mai mult' este distribuită cu titlu gratuit în reţeaua farmaciilor Catena. Cu toate acestea, pe bonul fiscal, materialul promoţional apare având preţul de 5 lei, la care se aplica aceeaşi reducere de 5 lei. Mai mult, pentru că au fost oferite 2 broşuri „gratuite”, reducerea finală pentru acestea s-a ridicat la suma de 10 lei. Împreună cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentând reducerea reală a preţului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei în minus, sumă prezentată cu litere mari drept economie, creându-se astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanţiale”, susţin specialiştii APC.

Legislaţia în vigoare interzice practicile comerciale înşelătoare, iar practica introducerii unui produs promoţional cu titlu gratuit drept reducere, induce în eroare consumatorul.

Crearea falsei impresii a consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziţia efectuată, deşi în realitate nu este vorba de aşa ceva, produsul promoţional fiind oferit cu titlu gratuit şi fără vreun preţ tuturor, este de natură a induce în eroare consumatorul şi îl poate determina, în viitor, să revină, în speranţa unor reduceri la fel de consistente”, a declarat conferenţiarul Costel Stanciu, preşedintele APC Romania.

Oficialii lanţului Catena spun însă că respectiva broşură este de fapt " o lucrare ştiinţifică", care costă 5 lei.

„Consumatorii din toată ţara pot vedea cu această ocazie că preţurile practicate de Catena sunt mai mici decât la cele mai multe farmacii din România. Cu toate acestea s-a mai acordat o reducere suplimentară de 10% la totalul medicamentelor cumpărate. Au fost oferite gratuit (la cerere) două broşuri “O inimă sănătoasă iubeşte mai mult”, scăzându-se 100% din valoarea de achizitie de 5 lei pe exemplar. Atragem atenţia ca în mod eronat această broşură a fost tratată ca material promoţional, ea fiind în realitate o lucrare ştiinţifică, având ca scop popularizarea măsurilor de prevenţie în bolile cardiovasculare. Menţionăm necesitatea unei evidenţieri din punct de vedere contabil, conform legislaţiei în vigoare, a circulaţiei tuturor produselor indiferent că au sau nu titlu gratuit la cumpărare . Consumatorul de bună credinţă găseşte pe bon reducerea în dreptul fiecărui produs şi nu are cum să fie indus în eroare”, susţin cei de la Catena într-un comunicat remis ziarului Adevărul.

chitanta-catena