Fostul premier Adrian Năstase susține că cei de la Emag se implică, mai mult sau mai puțin direct, în campania electorală de partea celor de la USR. Năstase consideră că în campania „Libertate în fiecare zi”, Emag face trimitere la protestele din Piața Victoriei. În plus, scrie fostul prim-ministru pe blogul său, campania Emag face și victime, pentru că în căutarea libertății, retailerul a început să vândă prezervative în rate fără dobândă. Adrian Năstase îl taxează pe Șora și pentru că s-a inspirat, în modul în care a pozat pentru spotul publicitar, dintr-un celebru afiș al pictorului francez Toulouse-Lautrec.

”Știam că Mihai Șora este un om în vârstă dar nu într-atât încât să-i fi fost model lui Toulouse-Lautrec pentru un celebru afiș.
Am fost impresionat de aceste afișe  din oraș, la concurență (sau poate un supliment alimentar subliminal) în campania electorală din aceste zile…
Tema este relevantă. „Libertatea nu trebuie doar căștigată. Trebuie păstrată”. Afișul  se adresează deci freedom fighters-ilor. O trimitere suavă și la întâlnirile de socializare din Piața Victoriei.

Dar de ce a simțit oare emag nevoia ACUM să iasă cu această publicitate? Oare proprietarul majoritar al magazinului on-line – Fondul de investiții Naspers din Africa de Sud – să fi simțit o dorință arzătoare de a propovădui libertatea în întreaga lume?Și, in definitiv, nu se mai vindeau televizoarele sau prezervativele de pe site-ul emag fără a li se oferi cumpărătorilor si o „porție de libertate”?”, spune Adrian Năstase, pe blog.
 
Mai multe personalități, printre care directorul IICMER, Radu Preda,  președintele AFDPR, Octav Bjoza,  istoricul Alin Mureșan sau urmași ai foștilor deținuți politici au criticat spotul creat de agenția Papaya pentru emag.