ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un raport al companiei româneşti de securitate Bitdefender arată că peste 2.000 de dezvoltatori publică în magazinul oficial Android aplicaţii copiate si mai mult de 5.000 dintre cele analizate sunt copii. Experţii români au analizat peste 420.000 de aplicaţii din Google Play.

O aplicaţie poate fi considerată o copie dacă are mai mult de 90% din codul alteia, fără a lua în calcul codul de librărie – acele module sau funcţii care pot fi folosite legal de mai mulţi dezvoltatori. De exemplu, un modul de reclamă este considerat cod de librărie şi poate fi folosit în mai multe soft-uri de Android.

Astfel, circa 7,7% din modificările aduse aplicaţiilor ar putea permite unuiutilizator neautorizat să iniţieze apeluri de pe dispozitivul mobil, iar 7,25%permit unor terţe părţi să citească lista de contacte.
Unora dintre aplicaţiile reîmpachetate le-au fost adăugate module ce le schimbă comportamentul pe terminalele pe care sunt instalate.
Aceste copii nu trebuie confundate cu diversele versiuni ale unei aplicaţii.Vorbim aici despre un dezvoltator care ia o aplicaţie, o despachetează, îi adaugă reclame agresive, o reîmpachetează şi o distribuie apoi ca fiind creaţia lui - Cătălin Coșoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.

În cazul aplicaţiei Riptide GP2 Vector Unit, de exemplu, copiile permit reclameloraccesul la reţea ţi colectează şi trimit date sensibile. Aplicaţia originală costăaproape 3 dolari, iar într-o săptămână au fost găsite patru copii diferite ale
acesteia în Google Play, precizează oficialul Bitdefender.

Dacă presupunem că toţi cei care au descărcat cele patru copii ale Riptide GP2 Vector Unit ar fi cumpărat aplicaţia originală şi luăm în calcul rata acestora de descărcare, dezvoltatorul codului original ajunge să piardă între 3.100 şi 15.500 de clienţi şi între 6.200 şi 31.000 de dolari.

Cel mai frecvent utilizate platforme de reclamă, care au fost găsite în cele 5.077 de aplicaţii reîmpachetate sunt Airpush, Apperhand, InMobi, Leadbolt şi Jumptap, potrivit studiului Bitdefender.