ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un pas înainte spre controlul final al întregii populații a făcut Mastercard, care a anunțat săptămâna trecută lansarea la nivel mondial a unui "Program de verificare biometrică" prin care consumatorii pot plăti cu un "zâmbet rapid" sau cu un gest din mână, ceea ce a provocat îngrijorarea că acest program reprezintă încă o măsură de reducere a intimității consumatorilor și că ar putea fi folosit pentru a impune controlul social.

Mastercard a declarat că programul va fi utilizat de bănci, comercianți și furnizori de tehnologie. Adică tot ce trebuie!

Programul Biometric Checkout este prezentat de Mastercard ca o metodă de plată mai rapidă, mai sigură și mai igienică, care va fi utilizată în "magazine de toate dimensiunile, de la marii comercianți cu amănuntul la magazinele de tip "mama și copilul"".  Comunicatul a explicat că, odată ce un consumator s-a înscris "în serviciile de plată biometrică, în magazin sau acasă, prin intermediul unei aplicații a comerciantului sau a furnizorului de identitate", tot ce trebuie să facă la casă este "să zâmbească în fața unei camere sau să treacă mâna peste un cititor pentru a plăti".

"Există riscul încălcării celor mai elementare libertăți", spun experții

În timp ce compania își laudă comoditatea și "securitatea", alții avertizează cu privire la riscurile pe care un astfel de sistem biometric le-ar putea reprezenta pentru libertățile fundamentale. Daily Expose, citat de LifeSiteNews a remarcat: "Creșterea inteligenței artificiale înseamnă, de asemenea, că, pe măsură ce se adună date din sistemele de identificare digitală, se construiesc algoritmi care pot avea un impact major asupra oamenilor. Aceste sisteme ... nu sunt nici transparente în funcționare și nici măcar nu sunt clare în ceea ce privește cine sau ce le construiește și în ce scopuri".

Daily Expose a făcut aluzie la potențialul de integrare a programului într-un sistem de credit social care ar putea limita opțiunile de cumpărare ale unor persoane selectate: "S-ar putea ca, în viitor, oamenii să constate că nu mai au opțiuni de consum, cum ar fi creditele bancare cu costuri reduse, din cauza deciziilor unor algoritmi a căror funcționare nu este transparentă pentru public."

Programul pilot Biometric Checkout Program a fost lansat săptămâna trecută, împreună cu unul dintre partenerii de program ai Mastercard, Payface, pentru a utiliza tehnologia de plată în cinci supermarketuri St. Marche din São Paulo, Brazilia. "Sunt planificate viitoarele proiecte pilot pentru a fi lansate în Orientul Mijlociu și Asia", se adaugă în comunicat.

Președintele diviziei Cyber & Intelligence a Mastercard, Ajay Bhalla, a lăudat programul ca fiind o modalitate de a spori securitatea tranzacțiilor, care sunt adesea afectate de cazuri de furt de identitate.

"Modul în care plătim trebuie să țină pasul cu modul în care trăim, lucrăm și facem afaceri, oferind consumatorilor posibilitatea de a alege, cu cele mai înalte niveluri de securitate", a declarat Bhalla. "Scopul nostru cu acest nou program este de a face din cumpărături o experiență excelentă atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți, oferind cele mai bune condiții atât de securitate, cât și de comoditate."

Datele biometrice au fost din ce în ce mai mult încorporate în verificarea actelor de identitate în întreaga lume, în special în ultimul deceniu. Încă din 2009, India a demarat un proiect pentru a oferi fiecărui cetățean un act de identitate digital care să includă scanarea amprentelor digitale sau a irisului, iar în 2010, Mastercard colabora deja cu Autoritatea de Identificare Unică din India (UIDAI) pentru a oferi o "autentificare biometrică a plăților prin tranzacții".