Atenţie, şoferi! ITP-ul maşinii trebuie să fie OBLIGATORIU şi în limba engleză

Şoferii care circulă pe teritoriul Uniunii Europene sunt nevoiţi să aibă de acum şi un document în limba engleză care să ateste starea tehnică a maşinii. Certificatul le este înmânat şoferilor în momentul în care se prezintă la inspecţia tehnică periodică. Noul act a început să fie distribuit abia anul acesta, iar poliţiştii nu îi amendează încă pe cei care nu îl au, anunţă Digi 24.
Actul este de fapt un atestat în limba engleză potrivit căruia vehiculul poate circula în siguranţă pe drumurile publice. Documentul este eliberat de service-urile autorizate pentru inspecţiile tehnice periodice şi conţine inclusiv numărul de kilometri pe care îi are maşina în acel moment.
„Conține date de identificare ale autoturismului precum şi codul de tranzacţie şi seria foliei aplicate pe certificatul de înmatriculare. Să spunem că este o confirmare a ceea ce se scrie pe certificatul de înmatriculare”, a explicat Adrian Domniţa, inspector tehnic atestat.
Puțini șoferi știu însă de existența acestui certificat, iar unii dintre ei îl consideră o simplă formalitate.
„Pâna la această dată este o chestiune opţională. Se preconiza, este o intenţie, de a fi utilizate în Uniunea Europeană. Noi în trafic verificăm ca şi până acum, nu altceva decât certificatul de înmatriculare, anexa la certificatul de înmatriculare pe care sunt înscrise inspecţia tehnică periodică”, a spus com. şef Sorin Rus, şef la Serviciul Rutier Cluj.
Sancţiuni pentru cei care nu deţin atestatul se vor aplica abia peste doi ani, când se presupune că toţi şoferii ar fi trebuit să-şi reînnoiască inspecţia tehnică a maşinii şi să primească şi documentul cu valoare internaţională.
Actul este de fapt un atestat în limba engleză potrivit căruia vehiculul poate circula în siguranţă pe drumurile publice. Documentul este eliberat de service-urile autorizate pentru inspecţiile tehnice periodice şi conţine inclusiv numărul de kilometri pe care îi are maşina în acel moment.
„Conține date de identificare ale autoturismului precum şi codul de tranzacţie şi seria foliei aplicate pe certificatul de înmatriculare. Să spunem că este o confirmare a ceea ce se scrie pe certificatul de înmatriculare”, a explicat Adrian Domniţa, inspector tehnic atestat.
Puțini șoferi știu însă de existența acestui certificat, iar unii dintre ei îl consideră o simplă formalitate.
„Pâna la această dată este o chestiune opţională. Se preconiza, este o intenţie, de a fi utilizate în Uniunea Europeană. Noi în trafic verificăm ca şi până acum, nu altceva decât certificatul de înmatriculare, anexa la certificatul de înmatriculare pe care sunt înscrise inspecţia tehnică periodică”, a spus com. şef Sorin Rus, şef la Serviciul Rutier Cluj.
Sancţiuni pentru cei care nu deţin atestatul se vor aplica abia peste doi ani, când se presupune că toţi şoferii ar fi trebuit să-şi reînnoiască inspecţia tehnică a maşinii şi să primească şi documentul cu valoare internaţională.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

Viganò: Conclavul este falsificat – De aceea, viitorul Papă nu va avea autoritate
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)