ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, și-a reafirmat dorința ca autostrada suspendată, dintre Lacul Morii și Șoseaua Colentina, să aibă două tuneluri, pe sub parcul Herăstrău și în zona căii ferate de la Chitila, pentru a evita cheltuielile legate de exproprieri.
Eu continuu să cred că, dacă ne ducem pe dedesubt, cu tuneluri, este mai ieftin decât să expropriez case sau terenuri. Un tunel e pe sub parcul Herăstrău, pentru că e monument și nu ai cum să-l ocolești altfel, și cred că a doua zonă care va fi cu tunel va fi zona între liniile CFR de la Chitila.

Artera va avea 13,5 kilometri, va fi cuprinsă între Lacul Morii și Șoseaua Colentina și se va intersecta cu următoarele străzi: Șoseaua Colentina, Șoseaua Andronache, Penetrația Autostrăzii București - Brașov, în imediata vecinătate a Străzii Gherghitei, Șoseaua Petricani, Șoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării/Strada Nicolae Caramfil, Șoseaua Nordului, Șoseaua București-Ploiești (DN 1), Bulevardul Poligrafiei, Bulevardul Bucureștii Noi/Șoseaua Chitilei, Calea Giulești, Calea Crângași, Șoseaua Virtuții.

Costurile se ridică la peste 1,5 miliarde de euro, iar Sorin Oprescu speră să realizeze proiectul în parteriat public-privat, cu investitori chinezi.