ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Greii din industrie cer anularea mărcii Magiun de Topoloveni, protejată la nivel european, iar avocaţii lor spun că doar printr-o neglijenţă s-a obţinut cerificarea brandului „Magiun de Topoloveni”.

[P] Comanda online Studiul China - Cel mai complet studiu despre nutritie

Mai mulţi producători cu renume din industria alimentară au declarat război deschis producătorului tradiţional de magiun de prune, Sonimpex Topoloveni, o afacere de familie ce a reuşit să resusciteze şi să promoveze în Europa acest produs tradiţional românesc.

Care e miza războiului şi cine câştigă din această dispută a mărcilor?

Bibiana Stanciulov, directorul general al Sonimpex Topoloveni, a precizat că firma a avut o înregistrare la OSIM în perioada anilor 2002 - 2012, iar în prezent OSIM îi garantează protecţie pe desenele industriale, care ar fi fost copiate de către un concurent care produce magiun de prune şi ar fi indus astfel confuzie în rândul consumatorilor.
Examinatorii sunt din Europa de Vest, iar magiun este la origine un cuvânt turcesc. Magiun de Topoloveni are două vicii pentru care nu poate deveni un brand.

Magiun este descriptiv, iar Topoloveni este indicaţie geografică. Este ca şi cum ai încerca să înregistrezi marca cafea sau marca Paine de Bucureşti. Nu poţi să vinzi magiun şi să vrei brand pe magiun

, susţine avocatul Paul Cosmovici, Managing Partner la Cosmovici Intellectual Property.