Circulaţia autovehiculelor în Bucureşti este un adevărat coşmar pentru şoferi. Statistic, faţă de acum 14 ani, viteza medie la orele de vârf a scăzut de la 15 la doar 8 kilometri pe oră. Unul dintre motive este numărul mare de maşini, în creştere de la an la an, care traversează oraşul. O altă cauză este lăţimea străzilor.

Una dintre artererele din Capitală care e sufocată, încă de la primele ore, de numărul mare de mașini este Șoseaua Olteniței. În ultimii opt ani numărul autovehiculelor înmatriculate în București s-a dublat. De la peste 700.000 la aproape 1,5 milioane . Cum lăţimea arterelor nu a crescut şi ea proporţional, e normal că viteza de deplasare să fie tot mai mică.

"În aul 2000 aveam o viteză comercială de 15 kilometri la oră, în 2006 a ajuns la 10 kilometri la oră. În prezent suntem sub 10 kilometri pe oră viteză comercială. În ceea ce priveşte un cost al combustibilului suplimentar, calculele arată peste 180 de milioane de euro se cheltuiesc în plus”, a declarat Dan Trifu, de la Eco - Civica, pentru Digi 24.

Nervii şi pierderea de timp nu sunt singurele probleme ale şoferilor. Consumul în intervalul 7.00 – 9.00 dimineața, dar și seara între orele 17.00 - 19.00, este cam cu 20% mai mare.

2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.