ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Calea ferată, în ritmul în care este ea devalizată în ultimii 22 de ani, va dispărea în proporţie de 50% până la orizontul anului 2030, relevă un document guvernamental.

Libris.ro – Librarie online – Zilnic noutati si promotii



Calea ferată este un sector aflat în topul celor mai căpușate de mafii. El a fost o adevărată mană cerească pentru cei ce au avut legătură cu devalizarea sistematică produsă, care a dus la degradarea activelor.

Datele oficiale confirmă aceasta. Începând cu anul 1990 traficul de călători pe calea ferată a scăzut cu 90% în termeni absoluți și cu 93% în ceea ce privește cota de piață.
"Dacă se continuă evoluția din ultimii 22 de ani, conform scenariului de activitate obișnuită, până în anul 2030 transportul feroviar de călători din România va înregistra o scădere de până la 97%, comparativ cu volumul transportat în anul 1990, ceea ce e echivalent cu un număr de mai puțin de 20.000 de călători/zi pentru întreaga rețea"

, se menționa într-un Memorandum aprobat de Guvern în vara acestui an, prin care autoritățile locale aprobau un plan de eficientizare la calea ferată.

Documentul a fost redactat de AECOM. Pe masa Guvernului a ajuns în mai 2014, când s-a discutat într-o primă lectură. Aceasta a stârnit un mare scandal printre reprezentanții industriei feroviare.

Planul viza “concentrarea pe o reţea feroviară mai restrânsă“. Cu alte cuvinte, rețeaua națională CFR să se reducă la 6.200 km. Mai grav e că reprezentanții Ministerului Transporturilor susțineau că recomandarea privind calea ferată a venit din partea Comisiei Europene:
„În cadrul scrisorii adresate Ministerului Transporturilor, în data de 27 septembrie 2013, cu privire la Master Plan, Comisia Europeană a declarat următoarele: «Reducerea rețelei de transport feroviar la un nucleu sustenabil reprezintă baza de la care trebuie să pornească elaborarea modelării rețelei de transport feroviar»"

, se menționează în document. Autoritățile române pun această recomandare ca pe o condiție pentru a primi sprijin atât de la FMI, cât și de la CE.