ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anunţat joi câştigătorii licitaţiei pentru construirea celor 58 de kilometri de autostradă dintre Comarnic şi Braşov: consorţiul Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia), care a concurat cu asocierea dintre companiile italiene Impregilo - Salini. În perioada mai-iunie, China Communications Construction a anunţat că se retrage de la licitaţie, iar la termenul final, fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finală.

Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, a declarat în luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova. De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială. Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.

Traseul autostrăzii a fost modificat la mijlocul lunii septembrie. Astfel, tronsonul nu va mai trece “aproape de mijlocul oraşului Buşteni”, cum se menționa inițial în proiect, și s-a preferat construirea a aproximativ 10 kilometri de tunel, dintre cei 58 de kilometri ai tronsonului.

Asocierea Vinci şi Aktor şi-a adjudecat acest proiect şi în 2009, renunţând ulterior la contract, întrucât statul român nu a acceptat anumite clauze.

Reamintim că Victor Ponta şi-a pariat cariera politică pe acest proiect, precum şi pe autostrada Piteşti - Craiova.
Dacă autostrada Comarnic - Braşov nu e gata până în 2016, nu mai candidez la următoarele parlamentare. Am un fix cu Comarnic - Braşov şi cu Piteşti - Craiova.