Consorţiul Vinci - Strabag - Aktor va construi autostrada Comarnic - Braşov

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anunţat joi câştigătorii licitaţiei pentru construirea celor 58 de kilometri de autostradă dintre Comarnic şi Braşov: consorţiul Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia), care a concurat cu asocierea dintre companiile italiene Impregilo - Salini. În perioada mai-iunie, China Communications Construction a anunţat că se retrage de la licitaţie, iar la termenul final, fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finală.
Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, a declarat în luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova. De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială. Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.
Traseul autostrăzii a fost modificat la mijlocul lunii septembrie. Astfel, tronsonul nu va mai trece “aproape de mijlocul oraşului Buşteni”, cum se menționa inițial în proiect, și s-a preferat construirea a aproximativ 10 kilometri de tunel, dintre cei 58 de kilometri ai tronsonului.
Asocierea Vinci şi Aktor şi-a adjudecat acest proiect şi în 2009, renunţând ulterior la contract, întrucât statul român nu a acceptat anumite clauze.
Reamintim că Victor Ponta şi-a pariat cariera politică pe acest proiect, precum şi pe autostrada Piteşti - Craiova.
Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, a declarat în luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova. De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială. Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.
Traseul autostrăzii a fost modificat la mijlocul lunii septembrie. Astfel, tronsonul nu va mai trece “aproape de mijlocul oraşului Buşteni”, cum se menționa inițial în proiect, și s-a preferat construirea a aproximativ 10 kilometri de tunel, dintre cei 58 de kilometri ai tronsonului.
Asocierea Vinci şi Aktor şi-a adjudecat acest proiect şi în 2009, renunţând ulterior la contract, întrucât statul român nu a acceptat anumite clauze.
Reamintim că Victor Ponta şi-a pariat cariera politică pe acest proiect, precum şi pe autostrada Piteşti - Craiova.
Dacă autostrada Comarnic - Braşov nu e gata până în 2016, nu mai candidez la următoarele parlamentare. Am un fix cu Comarnic - Braşov şi cu Piteşti - Craiova.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Viganò: Conclavul este falsificat – De aceea, viitorul Papă nu va avea autoritate

Psiholog militar Laurențiu Niculescu: Asistăm la destrămarea psihică a unei întregi națiuni. Acest lucru trebuie oprit!
Recomandările noastre

SENZAȚIONAL! AEP ia în calcul UN SINGUR TUR AL ALEGERILOR PREZIDENȚIALE! E momentul unei națiuni, al tuturor românilor care susțin echipa George Simion - Călin Georgescu: PE 4 MAI ESTE TURUL 2!

Un al doilea caz Marian Enache: Daniel Coriu, președintele Colegiului Medicilor din România, A FOST RECRUTAT DE SECURITATE și tace de 35 de ani. ActiveNews a primit Adeverința CNSAS - FACSIMIL
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)