ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Consiliul Concurenţei consideră că din contractele încheiate între restaurante şi producătorii şi distribuitorii de bere ar trebui eliminate clauzele privind cantitatea minimă achiziţionată şi limitarea la cinci ani a celorlalte menţiuni legate de utilizarea unor materiale de promovare cum sunt umbrelele, meniurile sau mobilierul. Contractele pe care producătorii de bere le au cu localurile cuprind unele clauze ce limitează concurenţa, arată un raport recent al Consiliului Concu­renţei, iar informaţiile cuprinse în document ar putea sta la baza deschiderii unei investigaţii în această industrie, conform Ziarul financiar.

Instituţia consideră că înţelegerile prin care restaurantele sau barurile cumpără volume minime de la distribuitori pe care în prealabil i-au agreat cu producătorii ar trebui eliminate la fel ca şi cele care se referă la faptul că există exclusivitate la expunere, adică unităţile pot vinde doar produsele unei singure companii.

„Dată fiind structura de tip oligopol a pieţei şi consolidarea în ultimii doi ani a poziţiei primilor doi concurenţi, cu cote de peste 30%, se recomandă ca aceştia să îşi facă o autoevaluare a sistemului de distribuţie exclusivă pe care îl practică, pentru a stabili dacă acordurile încheiate conduc la o reală creştere a eficienţei care contracarează reducerea concurenţei intramarcă“, arată studiul Consiliului care este încă în dezbatere publică.