Calea ferată din România se va reduce la jumătate, conform unui plan realizat la cererea Comisiei Europene şi a FMI.
Numai pe parcursul anului trecut au fost scoase de pe harta circulaţiei feroviare cinci secţii de cale ferată.

Mall online:Livrare gratuita in 24 de ore!

CFR Călători a suspendat traficul de călători pe următoarele secții de circulație:

- pe secția Târgoviște-Fieni-Pietroșița, trenurile de călători au fost anulate începând cu data de 15 mai 2013. În prezent, acolo nu operează niciun operator de transport feroviar.
- pe secția Zorleni-Fălciu Nord, trenurile de călători au fost anulate începând cu data de 30 ianuarie 2013. În prezent, acolo nu operează niciun operator de transport feroviar.
- pe secția Slobozia Veche-Țăndărei, din data de 21 iunie 2013, au fost anulate trenurile de călători. Începând cu data de 13 octombrie 2014, au fost introduse în circulație două perechi de trenuri ale CFR Călători.
- pe secția Medgidia-Negru Vodă, au fost anulate trenurile de călători începând cu data de 15 aprilie 2013. În acest moment, acolo nu operează niciun operator de transport feroviar.
- pe secția Giurgiu-Grădiștea nu operează, la ora actuală, niciun operator de transport feroviar, trenurile de călători fiind anulate din luna aprilie 2013.

SNTFC CFR Călători SA a încetat operarea trenurilor de călători pe cele 5 secții de circulație în perioada anului 2013, aceasta și în vederea realizării unui buget de venituri și cheltuieli echilibrat, precum și pentru ducerea la îndeplinire a angajamentelor în relația cu Fondul Monetar Internațional, ce revin din Memorandumul Tehnic de Înțelegere referitor la realizarea unei analize a viabilității rutelor utilizate și elaborarea unui plan de suspendare a serviciilor de transport feroviar de călători pe secțiile cu cel mai mare cost pe pasager kilometru”, a explicat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Conform Master Planului General de Transport, elaborat de compania Aecom Ingenieria SRL deţinută de compania spaniolă de inginerie Inocsa, parte a grupului american AECOM, vizează „concentrarea pe o reţea feroviară mai restrânsă”. Altfel spus, presupune reducerea rețelei de cale ferată de la 20.000 km de linie desfășurată până la 10.000 km.

Premierul Victor Ponta spunea că "e o strategie mai veche negociată cu FMI de reducere a pierderilor privind societăţile de cale ferată şi, în acest sens, ştiţi, săptămâna viitoare avem discuţia cu cei de la FMI. Da, e strategia mai veche de a păstra pentru CFR liniile care sunt profitabile, pentru CFR Călători de a deschide piaţa pentru operatorii privaţi, iar dacă sunt linii care nu mai sunt folosite e evident că acestea trebuie închise, pentru că produc pierderi“.
Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews