ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis, joi, publicitatea care promovează prețurile unui retailer prin comparație cu prețurile altuia trebuie efectuată doar în cazul acelorași tipuri de magazine sau lanțuri comerciale, informează profit.ro

Hotărârea a fost luată într-un proces din Franța, care a implucat retailerul Carrefour și un alt lanț de magazine francez.

În caz contrar, a decis Curtea, este obligatoriu ca reclama să informeze consumatorii cu privire la diferența dintre magazine sau comercianți.

Potrivit sursei citate, în cursul lunii decembrie 2012, Carrefour a lansat în Franța o campanie publicitară televizată, intitulată „garantat cel mai redus preț Carrefour”. Reclama compara prețurile a 500 de produse aparținând marilor mărci și vândute în magazine ale firmei Carrefour, dar și în magazine ale firmelor concurente. În cadrul campaniei, Careffour oferea consumatorului rambursarea dublului diferenței de preț dacă era găsit un produs mai ieftin la alt comerciant.

Și în România, retailerii se întrec în sloganuri publicitare ca „returnăm de 10 x diferența” ori „cel mai mic preț din România”. Rămâne, deci, de văzut cum va schimba decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene peisajul comerțului cu amănuntul din țara noastră.