ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un client al Băncii Române pentru Dezvoltare (BRD) a câștigat primul proces privind comisioanele abuzive din contractele încheiate de această instituție financiară, reclamanta fiind reprezentată de către avocatul Avram Codruț, se arată într-un comunicat remis luni Ziare.com.

Libris.ro – Librarie online – Zilnic noutati si promotii


Prin sentința dată duminică au fost constatate nule absolut clauzele privind comisionul de gestionare/administrare dintr-un contract încheiat în anul 2009, creditul fiind acordat în cadrul programului "Prima Casă".

Banca este acum obligată să returneze toate sumele încasate cu titlu de comision de gestionare/administrare, din momentul încheierii contractului, sume la care se adaugă dobânda legală. De asemenea, s-a dispus încetarea încasării acestor sume pe viitor.

"Având în vedere numărul mare de contracte încheiate de către consumatori cu această bancă, precum și al celor din cadrul programului 'Prima Casă', hotărârea pronunțată reprezintă un precedent extrem de important", se mai arată în comunicat.

La finalul lunii aprilie, Autoritatea Naționala pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a anunțat că a câștigat procesul cu o bancă din România privind clauzele abuzive din contractele de credit, fără a numi însă instituția vizată.

Marius Dunca, președintele ANPC, a spus atunci că sumele care trebuie restituite depășesc în unele cazuri și 5.000 de euro, în funcție de valoarea creditului.

El a adăugat faptul că decizia instanței vizează 260 de clienți care au reclamat includerea comisionului de risc, transformat ulterior în comision de administrare, în contractele de credit.