ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Practica mincinoasă în privința emisiilor poluante pare să fie o tradiție a industriei auto germane. După Volkswagen sau Audi, și grupul Daimler trebuie să cheme în service aproape 775.000 de vehicule Mercedes-Benz vândute în Europa. Acestea sunt dotate cu softuri ilegale pentru controlul emisiilor poluante, anunță Ministerul german al Transporturilor, citat de publicația Handelsblatt.
 
Anunțul a fost făcut după întâlnirea pe care ministrul Andreas Scheuer a avut-o cu directorul general al grupului auto Daimler, Dieter Zetsche. În urma verificărilor, Autoritatea germană pentru transport rutier (KBA) a depistat că vehicule Mercedes-Benz cu motoare diesel sunt dotate cu softuri ilegale pentru controlul emisiilor. Astfel de dispozitive au fost depistate la modele Mercedes Transporter Vito, la Mercedes GLC și la Mercedes C-Klasse. Guvernul de la Berlin a ordonat chemarea imediată în service a celor 238.000 de vehicule purtătoare ale softului mincinos, înmatriculate în Germania.  
 
Un scandal de proporții a lovit industria auto germană după ce în toamna lui 2015 Agenția pentru Protecția Mediului a Statelor Unite a avertizat producătorul de autoturisme Volkswagen cu privire la programarea frauduloasă a motoarelor diesel TDI produse în intervalul 2009-2015. Acestea respectau normele de poluare în materie de oxizi de azot doar în condiții de laborator, depășind de până la 35 de ori limita legală în condiții normale de funcționare. Volkswagen a admis caracterul fraudulos al practicii și că aproximativ 11 milioane de masini sunt afectate la nivel mondial.
 
Scandalul, supranumit ”Dieselgate”, a dus la o scădere considerabilă a prețului acțiunilor companiei, la demisia șefului acesteia și la suspendarea a numeroși manageri din cadrul grupului. Compania a pregătit 7.3 miliarde de dolari pentru a rectifica problema, urmând să modifice autovehiculele afectate în cadrul unei campanii internaționale de rechemare în service. În România, Registrul Auto Român a încetat să elibereze documente de înregistrare pentru autoturismele Volkswagen echipate cu motor diesel Euro 5. Scandalul nu a ocolit nici marca Audi, zeci de mii de mașini de diferite modele fiind obligate să revină în service din același motiv.