ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Miercuri, directorul de achiziţii al Renault Group România RGR, Antoine Aoun, a declarat că Renault crede în continuare în România şi vor continua investiţiile în forţă pe această piaţă.

"Exportăm în România, în India sau Brazilia. Avem o direcție de achiziții cu o masă totală de două miliarde de euro anual, cu foarte multă transparență. Rețeaua de furnizori angajează 130.000 — 150.000 de persoane care lucrează direct sau indirect pentru Dacia. Cifra de afaceri în 2012 a fost de 4 miliarde de euro, echivalentul Renault-Dacia de 3% din PIB. Renault crede în această țară, în continuare, deoarece, de la achiziția Dacia, avem investiții în valoare de un miliard de euro și nu am terminat. Vom continua cu putere, în forță, și este un mesaj important la adresa furnizorilor. Îi invităm să vină în România pentru că se pot face afaceri aici. Suntem optimiști pentru 2014 și pentru anii următori. România este o țară cu oameni pricepuți, cu inițiative din partea statului", a dat asigurări oficialul Grupului Renault, în cadrul unui atelier de specialitate organizat la Forumul de afaceri "Franța — Europa de Sud-Est".

Conform declaraţiilor lui Aoun, Renault se gândește deja la un înlocuitor pentru modelul Duster și, per total, la o gamă complet nouă marca Dacia.

"În 2013, la finele anului, am încheiat reînnoirea întregii game Logan cu ultimul Duster, care a fost lansat în septembrie-octombrie 2013. Astăzi, avem o gamă complet nouă și lucrăm la gama viitoare pentru Sandero. De asemenea, căutăm înlocuitor inclusiv pentru Duster", a spus Antoine Aoun.

Marţi, preşedintele Traian Băsescu a declarat drept "lipsă de patriotism" faptul că nu are prioritate execuția lucrărilor la tronsonul Pitești-Sibiu, atrăgând atenția asupra faptului că se va pierde asamblarea de la uzinele Dacia Pitești din acest motiv.

"Este sigur că se va pierde asamblarea de la Pitești, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacități de preluare existente, s-a trecut la faza a doua de extindere a capacității uzinei Dacia din Maroc. Acolo, pui mașina direct în vapor, este portul la câțiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritate la București-Alexandria decât la Pitești-Sibiu", a adăugat Traian Băsescu.

Coridorul IV Pan-european face legătura între Nădlac, Timișoara, Deva, Sibiu, Pitești, București și Constanța.

Premierul Victor Ponta a replicat calificând afirmaţiile preşedintelui drept "o prostie".

"E o prostie, bineînțeles. Domnul președinte este de o inconștiență sinistră. A fost în România de curând președintele grupului Renault și a spus foarte clar că investițiile din România se dezvoltă. Acum, îl credeți pe președintele Renault sau îl credeți pe sinistrul nostru președinte?", a spus Ponta, la Forumul de afaceri "Franța-Europa de Sud-Est".

În zilele de 11 și 12 februarie, Misiunea Economică Ubifrance a Ambasadei Franței la București a organizat Forumul de afaceri 'Franța — Europa de Sud-Est', fiind prezenți la acesta reprezentanții a peste 400 de companii din 14 țări, evenimentul constituindu-se într-un adevărat tur de forță în domeniul business-ului.

Companiile activează în sectoare, precum: infrastructură, transporturi, energie, industrie auto, protecția mediului, agricultură și industrie alimentară, e-commerce, IT&C, dispozitive și echipamente medicale.