ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În timp ce Facebook analizează posibilitatea reacceptării lui Donald Trump, fostul președinte a lansat o nouă platformă prin intermediul căreia poate comunica direct cu simpatizanții săi, ocolind cenzura. 

Ce crede cel mai faimos „tweeter” din lume despre relația sa actuală cu rețelele sociale?

Potrivit unora dintre consilierii săi apropiați, fostul președinte american este entuziasmat de audiența pe care o au mesajele sale zilnice de pe platforma nou înființată, „From the Desk of Donald J. Trump”, și intenționează să intensifice comunicarea cu simpatizanții săi, indiferent de decizia de miercuri a Facebook.

„Comunicatele sale se bucură de o extraordinară acoperire în presă și de audiență”, a declarat Stephen Miller, fost consilier principal al lui Trump, citat de Just the News.

De când a plecat de la Casa Albă, Trump a început să trimită scurte communicate pe e-mail prin intermediul Comitetului său Politic de Acțiune (PAC) „Save America”.

Uneori până la trei, patru mesaje pe zi au devenit o obișnuință cotidiană, fiecare oferind o perspectivă a ceea ce gândește fostul președinte despre cele mai importante probleme cu care se confruntă Statele Unite.

În această săptămână, de pildă, comentariile sale au vizat diviziunea din interiorul Partidului Republica între aripa MAGA, conservatoare, și o facțiune din Washington, condusă de reprezentanta de Wyoming, Liz Cheney, și de senatorul de Utah, Mitt Romney.

Platforma „De la biroul lui Donald J. Trump” este accesibilă prin intermediul site-ului fostului președinte și pare a fi, pentru moment, un „hub” pentru mesajele zilnice ale acestuia.

Pagina le permite urmăritorilor să distribuie postările lui Trump pe propriile pagini de Twitter și Facebook și, potrivit Fox News, pare a fi sprijinită de Campaign Nucleus, compania de software creată de către fostul manager de campanie al lui Trump, Brad Parscale.

După asaltul asupra Capitoliului, pe 6 ianuarie, Trump a fost interzis pe Facebook, Twitter, Instagram, YouTube și Snapchat.

Miercuri, o comisie de așa-ziși experți ai Facebook urma să ia în discuție posibilitatea de a-i permite lui Donald Trump să posteze din nou pe această rețea și pe Instagram, care este proprietatea Facebook.

Comisia este formată din 20 de membri, printre care un fost premier danez, precum și ziariști, universitari și activiști din domeniul drepturilor omului.

Dezvoltarea platformei proprii a lui Trump, și succesul de care se bucură, ar putea fi însă un semnal că, indiferent de decizia Facebook, fostul președinte a trecut la un alt nivel.

Nu este clar dacă Trump mai intenționează să se întoarcă pe rețelele sociale, unde știe că nu este binevenit și riscă să fie supus cenzurii, scrie Just the News.

„Ceea ce a făcut Big Tech pentru a cenzura libertatea de expresie și pe președintele nostru este inadmisibil”, i-a declarat Miller lui David Brody pe podcastul acestuia, The Water Cooler.

Totuși, a continuat Miller, „darul lui Trump de a formula aceste idei foarte complexe într-o formă accesibilă s-a dovedit o cale extraordinară de a transmite mesajele”.

Deocamdată, „De la biroul lui Donald J. Trump” este o pagină de comunicare în sens unic. Însă surse apropiate fostului președinte spun că pe viitor platforma ar putea include un fel de rețea video „pay-per-view”, precum și mai multe funcții tradiționale de social media care să le permită urmăritorilor să interacționeze cu postările.

Jason Miller, consilierul în probleme de comunicare al lui Donald Trump, spune că informații suplimentare despre evoluția platformei vor fi oferite în curând.

Până una, alta, apropiații lui Trump spun că acesta este fericit de comunicatele sale zilnice, pe care le consideră mai elegante și cu impact mai mare decât erau postările sale pe Twitter.