Drumul nedorit! În timp ce contractul cu Bechtel e de negăsit, DNA intră în forţă peste cei care au aprobat construcţia Transalpinei

Având o istorie milenară, după unele surse fiind cunoscută încă din vremea Imperiului Roman, Transalpina este din nou în centrul atenţiei după ce Guvernul condus de către Victor Ponta a sesizat DNA în urma unor nereguli descoperite de corpul de control al premierului.
[P] Maria, Regina României. Jurnal de Război, ediție integrală, necenzurată - comanda online
În anul 2011, drumul care leagă Oltenia de Transilvania de la Novaci la Sebeş a fost asfaltat în totalitate. Se pare că problemele pornesc tocmai de la costurile refacerii Transalpinei. Aşa au apărut foarte mulţi contestatari ai drumului, unul dintre aceştia fiind Sorin Ioniţă, articolul acestuia fiind recomandat chiar de Victor Ponta pe pagina sa de Facebook. Ioniţă spune despre Transalpina că este "drumul ţăranilor care vor să spună că au fost la munte". De furia jurnalistului nu scapă din Transfăgărăşanul, "lăsat moştenire de Ceauşescu, ultimul dictator european care a mai crezut că drumurile pe creste de munţi au vreo valoare strategică".
Ideea drumului nu a fost una proastă, dar aceasta trebuia susţinută de alte iniţiative. Nu neapărat care să vină direct de la Guvern, dar autorităţile locale puteau profita de această adevărată mina de aur. Un exemplu în acest sens este lipsa locurilor de cazare. În Rânca s-a construit haotic, fără locuri de parcare, iar în Novaci pensiunile sunt o raritate. Zona are un potenţial turistic uriaş, dar oamenii din zonă trebuie să fie îndrumaţi şi ajutaţi să demareze afaceri în domeniu. Accesarea fondurilor europene poate fi o soluţie.
Transalpina, în lungime de 148 de kilometri, traversează patru judeţe, iar oraşul Novaci este doar începutul acestui spectaculos drum. Transalpina este cea mai înaltă şosea din România, atingând în Pasul Urdele altitudinea de 2145 metri. Potenţialul turistic al zonei nu este exploatat cum trebuie, chiar dacă drumul este deschis doar 6 luni pe an. Contestatarilor trebuie să li se reamintească faptul că românii merg la mare tot cam 6 luni pe an, atât durează sezonul. Ce ar trebui să facem în acest caz, să distrugem toate staţiunile?
Transalpina traversează zone de o frumuseţe rară. Chiar şi Mihail Sadoveanu a fost cucerit de aceste locuri pe care le-a descris în "Valea Frumoasei" şi "Bradu Strâmb". Există chiar şi o cabană pe care scriitorul a ridicat-o în Valea Sebeşului în anul 1927.
Cei care ajung pe Transalpina pot schia la Rânca, Şureanu sau la Vidra, pot admira salba de lacuri glaciare şi lacurile de acumulare Oaşa şi Tău. Tot de pe Transalpina se poate ajunge la Mănăstirea Oaşa.
Traversând judeţul Alba, turiştii vor trece prin Căpâlna, unde se poate vizita cetatea dacică aflată în patrimoniul UNESCO, apoi se poate ajunge la Jina, comună celebră pentru produsele tradiţionale şi locul de baştină al vestitutului cioban Ghiţă.
Acest tip de articole negative au însă efect. Românii merg la schi în Austria şi Bulgaria, la mare în Grecia şi Turcia şi postează pe Facebook imagini cu şoselele din Franţa şi Elveţia, şosele care nu sunt cu nimic la prejos decât Transalpina sau Transfăgărăşan. "This is the best road in the world", a spus echipa Top Gear, care a realizat un episod al celebrei emisiuni pe Transfăgărăşan.
Ar trebui să venim cu soluţii constructive, nu doar să criticăm. Tot mai des se insinuează ideea că tot ce e românesc este şi prost făcut. În cazul de faţă cu siguranţă nu este cazul, faptul că şoseaua a fost făcută de o firmă românească, la peste 2.000 de metri altitudine, e o realizare tehnologică. Apropo, ce se mai ştie de contractul Bechtel? Ultima oară acesta fusese PIERDUT, după cum a anunţat Dan Şova, fostul ministru al Transporturilor. Contractul cu Bechtel, companie americană căreia Guvernul Năstase i-a încredinţat direct contractul pentru construirea Autostrăzii Transilvania (Braşov-Borş), cu o lungime proiectată de 415 km, avea o valoare de 2,2 miliarde de euro. Compania a încasat 1,5 miliarde euro, dar nu a construit decât 52 de kilometri.
Un alt contract păgubos pentru statul român, dar pe care nimeni nu îl verifică, este vânzarea Petrom. În 2004, reprezentanţii statului român, prin primul ministru Adrian Năstase şi ministrul industriilor Dan Ioan Popescu, cu girul dat într-o zi al Parlamentului, au vândut companiei austriece OMV cea mai importantă companie energetică din România, Petrom (51% din acţiuni), şi ce este mai important, în premieră mondială, cu tot cu resursa energetică naţională deţinută de acesta.
[P] Maria, Regina României. Jurnal de Război, ediție integrală, necenzurată - comanda online
În anul 2011, drumul care leagă Oltenia de Transilvania de la Novaci la Sebeş a fost asfaltat în totalitate. Se pare că problemele pornesc tocmai de la costurile refacerii Transalpinei. Aşa au apărut foarte mulţi contestatari ai drumului, unul dintre aceştia fiind Sorin Ioniţă, articolul acestuia fiind recomandat chiar de Victor Ponta pe pagina sa de Facebook. Ioniţă spune despre Transalpina că este "drumul ţăranilor care vor să spună că au fost la munte". De furia jurnalistului nu scapă din Transfăgărăşanul, "lăsat moştenire de Ceauşescu, ultimul dictator european care a mai crezut că drumurile pe creste de munţi au vreo valoare strategică".
Ideea drumului nu a fost una proastă, dar aceasta trebuia susţinută de alte iniţiative. Nu neapărat care să vină direct de la Guvern, dar autorităţile locale puteau profita de această adevărată mina de aur. Un exemplu în acest sens este lipsa locurilor de cazare. În Rânca s-a construit haotic, fără locuri de parcare, iar în Novaci pensiunile sunt o raritate. Zona are un potenţial turistic uriaş, dar oamenii din zonă trebuie să fie îndrumaţi şi ajutaţi să demareze afaceri în domeniu. Accesarea fondurilor europene poate fi o soluţie.
Aşa arăta Transalpina în anul 1968 într-o imagine surprinsă de Viorel Simionescu
Transalpina, în lungime de 148 de kilometri, traversează patru judeţe, iar oraşul Novaci este doar începutul acestui spectaculos drum. Transalpina este cea mai înaltă şosea din România, atingând în Pasul Urdele altitudinea de 2145 metri. Potenţialul turistic al zonei nu este exploatat cum trebuie, chiar dacă drumul este deschis doar 6 luni pe an. Contestatarilor trebuie să li se reamintească faptul că românii merg la mare tot cam 6 luni pe an, atât durează sezonul. Ce ar trebui să facem în acest caz, să distrugem toate staţiunile?
Transalpina traversează zone de o frumuseţe rară. Chiar şi Mihail Sadoveanu a fost cucerit de aceste locuri pe care le-a descris în "Valea Frumoasei" şi "Bradu Strâmb". Există chiar şi o cabană pe care scriitorul a ridicat-o în Valea Sebeşului în anul 1927.
Cei care ajung pe Transalpina pot schia la Rânca, Şureanu sau la Vidra, pot admira salba de lacuri glaciare şi lacurile de acumulare Oaşa şi Tău. Tot de pe Transalpina se poate ajunge la Mănăstirea Oaşa.
Traversând judeţul Alba, turiştii vor trece prin Căpâlna, unde se poate vizita cetatea dacică aflată în patrimoniul UNESCO, apoi se poate ajunge la Jina, comună celebră pentru produsele tradiţionale şi locul de baştină al vestitutului cioban Ghiţă.
Acest tip de articole negative au însă efect. Românii merg la schi în Austria şi Bulgaria, la mare în Grecia şi Turcia şi postează pe Facebook imagini cu şoselele din Franţa şi Elveţia, şosele care nu sunt cu nimic la prejos decât Transalpina sau Transfăgărăşan. "This is the best road in the world", a spus echipa Top Gear, care a realizat un episod al celebrei emisiuni pe Transfăgărăşan.
Ar trebui să venim cu soluţii constructive, nu doar să criticăm. Tot mai des se insinuează ideea că tot ce e românesc este şi prost făcut. În cazul de faţă cu siguranţă nu este cazul, faptul că şoseaua a fost făcută de o firmă românească, la peste 2.000 de metri altitudine, e o realizare tehnologică. Apropo, ce se mai ştie de contractul Bechtel? Ultima oară acesta fusese PIERDUT, după cum a anunţat Dan Şova, fostul ministru al Transporturilor. Contractul cu Bechtel, companie americană căreia Guvernul Năstase i-a încredinţat direct contractul pentru construirea Autostrăzii Transilvania (Braşov-Borş), cu o lungime proiectată de 415 km, avea o valoare de 2,2 miliarde de euro. Compania a încasat 1,5 miliarde euro, dar nu a construit decât 52 de kilometri.
Un alt contract păgubos pentru statul român, dar pe care nimeni nu îl verifică, este vânzarea Petrom. În 2004, reprezentanţii statului român, prin primul ministru Adrian Năstase şi ministrul industriilor Dan Ioan Popescu, cu girul dat într-o zi al Parlamentului, au vândut companiei austriece OMV cea mai importantă companie energetică din România, Petrom (51% din acţiuni), şi ce este mai important, în premieră mondială, cu tot cu resursa energetică naţională deţinută de acesta.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”

Peninsula Iberică este noul Wuhan?
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)