ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Ultima etapă a sezonului 2013 din Campionatul Mondial de Formula 1 va avea loc pe celebrul cicuit brazilian, Interlagos, în acest weekend. Pirelli a nominalizat pentru această etapă pneurile de compoziţie hard P Zero Orange şi pe cele de compoziţie medium P Zero Alb.

Marele Premiu al Braziliei reprezintă de asemenea o oportunitate pentru echipe de a încerca cea mai noua evoluţie a pneurilor prototip, în timpul antrenamentelor libere de vineri, ca pregătire pentru sezonul viitor, care va aduce mari schimbări de regulament. Noile caracteristici ale motoarelor pentru 2014 vor avea un efect important asupra pneurilor. Pentru fiecare maşină vor fi disponibile câte doua seturi de pneuri pentru 2014 pentru a fi utilizate în prima şi a doua sesiune de antrenamente libere, aşa cum este permis de către actualul regulament. Acestea vor avea structura şi profilul pentru 2014, precum şi duritatea medie pentru 2014.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Am ales pentru Brazilia pneurile de compoziţie hard şi medie, soluţia optimă pentru solicitările extrem de diverse ale faimosului circuit Interlagos, unde mereu am fost extraordinar de bine primiţi de către fanii entuziaşti. Există câteva lucruri de care trebuie avut grijă în Brazilia: în ciuda faptului că a fost reasfaltat acum câţiva ani, pista este încă destul de denivelată, ceea ce face dificil pentru pneuri de a asigura tracţiunea optimă şi creşte efortul fizic depus de piloţi. La fel ca si anul trecut, vom oferi echipelor posibilitatea de a testa pneurile pentru sezonul următor pe parcursul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri, date fiind schimbările radicale de regulament pentru 2014. Brazilia este în fapt cea mai mare piaţă pentru Pirelli şi abia aştept să mergem acolo pentru o cursă care va încheia practic o eră tehnologică în Formula 1.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Interlagos este un circuit unde pilotul se simte implicat, deşi sună ilogic, sunt câteva circuite când practic pilotezi din viraj în viraj, în timp ce la Interlagos este o adevărată experienţă care te copleseşte. Chiar dacă pista a fost reasfaltată de cateva ori, este încă denivelată, cu zone de compresie puternică, şi pentru că se aleargă în sens anti-orar este şi foarte solicitantă din punct de vedere fizic. Iubesc senzaţiile şi atmosfera de la Interlagos: fanii sunt absolut fantastici, fiind astfel un loc minunat pentru a concura. Evident pentru Pirelli este o cursă extrem de importantă din cauza pieţei braziliene: imi amintesc că pe vremea mea Nelson Piquet era şi distribuitor de pneuri Pirelli in Brazilia şi era implicat în activităţi de promovare ce subliniau importanţa de a avea pneul potrivit. Vremea este aici destul de schimbătoare, astfel că trebuie să fim pregătiţi pentru orice. Cheia la Interlagos este găsirea unui ritm bun: dacă reuseşti asta poţi minimiza uzura pneurilor şi poţi avea o performanţă ridicată. Am fost pe podium aici în trecut, şi este foarte important să-ţi intri cât mai repede în ritm!”

MARELE PREMIU AL BRAZILIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• La Interlagos e nevoie de tracţiune şi trebuie să fii foarte atent când se trece de la frânare la acceleraţie. Interlagos este de obicei blând cu frânele, astfel că o bună conservare a momentului motor este necesară.

• Set-upul pentru Interlagos tinde să fie un compromis: există o linie dreaptă lungă spre linia de start-sosire, care pune accent pe viteză şi putere (o incercare şi pentru motoare datorată altitudinii pistei de la Interlagos) dar mult mai virajatele porţiuni din zona plată necesită multă apăsare aerodinamică. Ultimul sector al circuitului este cel mai crucial pentru timpul pe tur.

DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

 • Variaţia diverselor suprafeţe face ca aderenţa optimă şi forţa de apăsare să fie vitale, în special pentru că există o serie de viraje cu înclinaţie negativă. Virajul 14 – cel mai lent al circuitului – este un bun exemplu al influenţelor tehnice la care sunt supuse pneurile. Pilotii frânează puternic în timp ce virează în urcare şi apoi întră în viraj, având grijă să reducă patinarea roţilor pe măsură ce ies din viraj.

• Interlagos este al doilea cel mai scurt circuit din sezon, dupa Monaco, având un asfalt denivelat şi mai multe schimbări de altitudine. Ploaia este ceva comun in Brazilia, adăugând alte invariabile şi aşa dificilului circuit, recunoscut ca fiind unul solicitant din punct de vedere fizic şi mecanic.

• Pilotul McLaren, Jenson Button a câştigat anul trecut cursa care s-a derulat în condiţii mixte, cu o strategie cu două opriri. Cheia succesului a fost abilitatea sa de a rămâne pe pneurile slick P Zero chiar şi după apariţia ploii. Vremea schimbătoare a alterat strategiile, unii piloţi oprind şi de patru ori.

PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:































































































































































































































P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia   Medium  Hard
China    Soft Medium
Bahrein   Medium  Hard
Spania   Medium  Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie   Medium    Hard
Germania   Soft Medium    
Ungaria   Soft Medium    
Belgia     Medium    Hard
Italia     Medium    Hard
Singapore Supersoft   Medium  
Coreea Supersoft   Medium  
Japonia     Medium   Hard
India   Soft Medium  
Abu Dhabi   Soft Medium  
Statele Unite     Medium   Hard
Brazilia     Medium   Hard

FĂ CUNOŞTINŢĂ CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:

Selecţia persoanelor care au fost prezentate în secţiunea „Fă cunoştinţă cu echipa Pirelli” anul acesta este doar o mostră reprezentativă pentru sutele de persoane care lucrează pentru Pirelli în Formula 1, multe ale căror eforturi în spatele scenei trec neobservate de public. La fel ca şi cele 50 şi ceva de persoane care călătoresc la fiecare cursă, mai sunt alte sute la centrul din Milano – ce lucrează în departamentele de cercetare şi dezvoltare, activităţi şi marketing – şi Turcia, unde aceste pneuri sunt fabricate la ”Fabrica de Campioni” de la Izmit, lângă Istanbul.

Şi nu doar atât, dar birourile regionale Pirelli din fiecare ţară vizitata de Formula 1 sunt puternic implicate in cursele lor de casa, sustâţinând echipa principală. Aşa cum Paul Hembery precizează: „Eu însumi şi toţi ceilalti oameni care pot fi intâlniţi la curse  reprezintă doar varful aisbergului. Niciunul dintre noi nu ar fi putut să-şi facă meseria fără sprijinul oamenilor dedicaţi de acasă din Italia, Turcia, România sau Marea Britanie, precum ai altor birouri Pirelli din întreaga lume. Astfel că beneficiez de această oportunitate, ocazionată de ultima cursa a sezonului, pentru a mulţumi sincer tuturor în numele nostru. Nu suntem competitori în Formula 1, dar suntem o echipa. Oamenii noştri, în special cei pe care publicul nu îi vede sunt cea mai importantă resură a noastră.”

În total, Pirelli – al cincilea producîtor de pneuri la nivel mondial în privinţa veniturilor – are 38.000 de angajaţi în peste 160 de tări. În jur de 500 de persoane sunt direct implicate în programul de Formula 1.