ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Cu 644 km de autostrăzi, dintre care numai 530 construiţi după Revoluţie, România rămâne rămâne în continuare sclava subdezvoltării infrastructurii.

Livrare gratuita in 24 de ore!

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a plătit 4,3 miliarde de euro pentru proiecte de autostrăzi în perioada 2008-2014, iar în acelaşi interval reţeaua locală de şosele de mare viteză s-a mărit cu doar 373 de kilometri, numărând în prezent 644 de kilometri, potrivit unei analize a ZF pe baza informaţiilor transmise de compania de drumuri.

Cu suma pe care CNADNR a cheltuit-o începând din 2008 până în prezent se puteau construi peste 700 de kilometri de autostrăzi, dacă se ia în calcul un cost mediu de 6 milioane de euro/kilometru.

„În ultimii 25 de ani a existat o risipă permanentă, însă important este cum poate fi aceasta diminuată, cu atât mai mult cu cât avem nevoie ca proiectele să nu mai stagneze şi să nu mai fie oprite, aşa cum s-a întâmplat anul acesta. Ce aşteptăm de la guvernanţi este un bun management al resurselor, alte atribuţii nu au. Trebuie să vegheze la o normalitate“, spune Răzvan Niculescu-Aron, prim-vicepreşedinte al Patronatului Societăţilor din Construcţii (PSC).

Dacă în prevederile bugetare proiectele de autostrăzi urmau să primească în perioada 2008-2014 circa 5,2 miliarde de euro, în realitate s-au efectuat plăţi de 4,3 miliarde de euro.

Cele mai mari plăţi au fost realizate în 2013, în jur 941 de milioane de euro, an în care s-au inaugurat 107 kilometri de autostrăzi. Pe de altă parte, cele mai mici plăţi au fost făcute de CNADNR anul acesta, doar 228 de milioane de euro în primele nouă luni ale anului, în condiţiile în care alocările bugetare pentru întreg anul 2014 se ridică la 500 de milioane de euro.

 

 

 

1-bani-autostrazi

 

Citiți întreaga analiză în Ziarul Financiar