ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Reprezentanţii Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR) au avut o primă rundă de întâlniri cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu,  în care au obţinut deja două facilităţi importante: amenzile se vor înjumătăţi, amenda de 30.000 lei pentru cântar, care îi vizează pe transportatorii de marfă, dispare, iar 1 ianuarie 2014 nu mai este dată finală până la care se pot aplica plăcuţele suplimentare pe autovehiculele de transport, potrivit declaraţiilor secretarului general al CNR, Siegfried Mayer.
HG 69 a trecut cu amenzile înjumătăţite şi până la 23 decembrie 2013 va fi votat. Trebuie să stea zece zile la transparenţă. Normele de la OUG 11 se vor proroga până în ianuarie 2015, conform promisiunilor secretarului de stat Manuel Donescu; asta înseamnă că OUG 11, care a trecut de Comisia de Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor va putea fi votată de Parlament în forma actuală şi cei sub 3,5 tone vor scăpa de licenţiere. OG 43 va fi votată săptămâna viitoare în Parlament aşa că, foarte probabil, scăpam şi de amenda de 30.000 lei pentru cântar.

Plăcuţele au fost discutate cu secretarul de stat Donescu şi am conceput o variantă ce va fi discutată cu directorul ge-neral al RAR, să găsim soluţii. Deja ştim că suma cheltuită cu implementarea acestei directive europene se va reduce substanţial, undeva la 80 lei pentru RAR şi circa 50 lei pentru plăcuţă. Mai mult decât atât, data de 1 ianuarie 2014 nu mai este data finală până la care se pot aplica aceste plăcute şi fiecare autovehicul va putea să se conformeze OMT 1640/2012 până la următorul ITP. Aceste măsurători vor putea fi făcute la orice staţie ITP din ţară, nu numai la RAR şi încercăm să convingem MT ca aceste măsurători să poată fi efectuate şi de personalul din cadrul staţiilor ITP autorizate de RAR.

Nu spun că suntem mulţumiţi, dar cred că am scos multe lucruri în prima zi de discuţii. Urmează celelalte ministere, cu celelalte pro-bleme, în următoarea perioadă. Bineînţeles, putem declara că avem rezultate când propu-nerile legislative vor produce efecte. Sperăm că majoritatea problemelor noastre vor găsi rezolvare anul acesta. Dacă nu, avem reţeta rezolvării.

Vehiculele de transport marfă cu masa maximă autorizată de peste 3,5 zone trebuia dotate cu plăcuţe care să specifice dimensiunile şi masele maxime autorizate ale fiecărui vehicul, din 26 mai 2013. Dotarea cu astfel de plăcuţe este coordonată, în prezent, RAR. Pentru vehiculele fără dispozitive cuplare remorcă/semiremorcă nu este necesară prezenţa la Registrul Auto Român, în timp ce pentru cele cu dispozitive cuplare se merge la RAR central sau la reprezentanţele din judeţ, pe bază de programare individuală.