"Fonetica veselă” ajută copiii să învețe să scrie și să citească mai repede în limba principală cât și în cea secundară

Fiecare copil are modul și ritmul propriu de a învăța și de a scrie. Sunt unii copii care la grupa mare la grădiniță știu deja literele și chiar să formeze cuvinte. Există, însă, și copii care în clasa a IV-a, nu știu încă să citească și nici să să scrie după dictare, ca restul copiilor.
Același lucru este valabil și în ceea ce privește învățarea limbilor străine. Unele studii arată că, în general, cei mici învață mai ușor decât adulții o limbă străină, adică au o receptivitate mai mare în ceea ce privește reținerea de cuvinte noi, cât și în ceea ce privește pronunția. Fiecare copil este, însă, o individualitate unică, și se naște cu anumite predispoziții și talente. Unii copii au o afinitate înăscută pentru limbi străine și aceștia vor avea chiar o plăcere în a învăța o limbă străină.
Un studiu din Marea Britanie a dovedit că, copiii, cu vârste preșcolare, învață mai rapid o limbă străină (dar și scrierea și citirea propriei limbi) dacă studiază și fonetica acelei limbi. Studiul publicat despre Jolly Phonics („Fonetica Veselă”) provine de la școli importante, de la cele private cu costuri reduse și de la școli guvernamentale mai sărace din țările în curs de dezvoltare. Acest studiu are un mesaj pozitiv în privința învățăriii foneticii de la vârste fragede.
Într-un studiu din London's Docklands, copiii cărora li s-a predat Jolly Phonics erau cu 10 luni înaintea grupului cu predare clasică, în ceea ce privește cititul și cu 11 luni înaintea acestora, la scris. Tot din același studiu a rezultat că, după 7 ani, copiii erau cu 3 ani și șase luni înainte, în privința cititului și cu 1 an și 8 luni, cât privește scrisul.
Alte studii realizate în Birstall și Bristol, despre Jolly Phonics au mai arătat că băieții se descurcă la fel de bine ca și fetele.
Deseori se crede că cei care nu studiază limba engleză ca limbă principală au un mare dezavantaj și s-ar putea să trebuiască să înceapă să-și dezvolte mai întâi scrisul și cititul în limba principală. Studiile au arătat însă că astfel de copii pot învăța aproximativ concomitent, să scrie și să citească în limba engleză cu cei pentru care limba engleză reprezintă prima limbă studiată. De-asemenea, în raportul despre folosirea cursului Jolly Phonics în Gambia există constatarea că numărul de copii care nu erau capabili să citească nici măcar un cuvânt în clasa a III-a a scăzut la jumătate, de la 34% la 18% pe o perioadă de 2 ani, până în 2009. În studiul profesorului Morag Stuart există constatarea că în grupul Jolly Phonics „codașii” la scris au fost pur și simplu eliminați. Toți copiii scriau bine.
Același lucru este valabil și în ceea ce privește învățarea limbilor străine. Unele studii arată că, în general, cei mici învață mai ușor decât adulții o limbă străină, adică au o receptivitate mai mare în ceea ce privește reținerea de cuvinte noi, cât și în ceea ce privește pronunția. Fiecare copil este, însă, o individualitate unică, și se naște cu anumite predispoziții și talente. Unii copii au o afinitate înăscută pentru limbi străine și aceștia vor avea chiar o plăcere în a învăța o limbă străină.
Un studiu din Marea Britanie a dovedit că, copiii, cu vârste preșcolare, învață mai rapid o limbă străină (dar și scrierea și citirea propriei limbi) dacă studiază și fonetica acelei limbi. Studiul publicat despre Jolly Phonics („Fonetica Veselă”) provine de la școli importante, de la cele private cu costuri reduse și de la școli guvernamentale mai sărace din țările în curs de dezvoltare. Acest studiu are un mesaj pozitiv în privința învățăriii foneticii de la vârste fragede.
Într-un studiu din London's Docklands, copiii cărora li s-a predat Jolly Phonics erau cu 10 luni înaintea grupului cu predare clasică, în ceea ce privește cititul și cu 11 luni înaintea acestora, la scris. Tot din același studiu a rezultat că, după 7 ani, copiii erau cu 3 ani și șase luni înainte, în privința cititului și cu 1 an și 8 luni, cât privește scrisul.
Alte studii realizate în Birstall și Bristol, despre Jolly Phonics au mai arătat că băieții se descurcă la fel de bine ca și fetele.
Deseori se crede că cei care nu studiază limba engleză ca limbă principală au un mare dezavantaj și s-ar putea să trebuiască să înceapă să-și dezvolte mai întâi scrisul și cititul în limba principală. Studiile au arătat însă că astfel de copii pot învăța aproximativ concomitent, să scrie și să citească în limba engleză cu cei pentru care limba engleză reprezintă prima limbă studiată. De-asemenea, în raportul despre folosirea cursului Jolly Phonics în Gambia există constatarea că numărul de copii care nu erau capabili să citească nici măcar un cuvânt în clasa a III-a a scăzut la jumătate, de la 34% la 18% pe o perioadă de 2 ani, până în 2009. În studiul profesorului Morag Stuart există constatarea că în grupul Jolly Phonics „codașii” la scris au fost pur și simplu eliminați. Toți copiii scriau bine.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)