VETTEL CÂŞTIGĂ  ÎN STATELE UNITE CU O SINGURĂ OPRIRE LA BOXE


Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, şi-a trecut în cont cea de-a 12-a victorie din acest sezon şi prima din carieră în Statele Unite. Germanul a avut o strategie cu o singură oprire, cu start pe P Zero Alb medium şi apoi schimb cu P Zero Orange hard în turul 27. După succesul din Statele Unite, Vettel este primul pilot din istoria Formulei 1 care a câştigat 8 curse consecutive într-un singur sezon. Acum, singura cursă din calendar pe care campionul mondial nu a câştigat-o rămâne Marele Premiu al Ungariei.

Cea mai mare provocare de la Austin a fost variaţia mare a temperaturii, de la 18 grade Celsius în antrenamentele libere de vineri şi până la 37 de grade Celsius temperatura în cursa de duminică. Acest lucru a influenţat comportamentul pneurilor, fiind foarte dificil pentru echipe să prevadă gradul de uzură şi degradare şi, implicit, să aleagă strategia potrivită.

Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), locul 14 pe grilă, a fost singurul pilot care a luat startul cu pneurile de compoziţie hard. Strategia echipelor a fost afectată şi de cele doua tururi în care pe circuit a fost maşina de siguranţă.

Prima oprire a fost cea a lui Esteban Gutierrez de la Sauber, în turul 1, dupa ce a făcut pană în urmă unui incident la start. A ales pneurile hard şi a mai oprit apoi în turul 36 pentru un set de pneuri de compoziţie medium. Şi Pastor Maldonado de la Williams a oprit devreme, în turul 8, pentru un set de pneuri hard, dar şi pentru mici reparaţii la monopostul său avariat în urma unui incident pe pistă.

Prima oprire programată a fost cea a lui Heikki Kovalainen (Lotus) în turul 17. Finlandezul a schimbat pe hard şi a câştigat trei pozitii în lupta cu rivalii direcţi, dar a pierdut apoi timp când a fost nevoit să mai oprească o data pentru a schimba partea din faţă a monopostului său.

Vettel a intrat la boxe în turul 27 pentru un set de pneuri hard şi a cedat poziţia de lider, pentru trei tururi, francezului Romain Grosjean. Pilotul echipei Lotus a pierdut poziţia de lider când a intrat şi el la standuri. În final, Grosjean a terminat cursa pe locul secund, la şase secunde în spatele lui Vettel, egalându-şi astfel cel mai bun rezultat din Formula 1.

Pilloţii din top 12 au folosit o strategie cu o singură oprire, în timp ce Felipe Massa a fost cel mai bine clasat pilot, pe locul 13, cu o strategie cu doua opriri.

„Variaţia de temperatură pe care am văzut-o in acest weekend a fost foarte mare. Piloţii s-au confruntat cu condiţii diferite pe pistă la fiecare sesiune. Cu temperaturi atât de diferite ale asfaltului ar fi fost nevoie de mai multe compoziţii decât cele doua permise de regulament, dar acestea au fost nişte condiţii speciale şi cu siguranţă nu este o opţiune. Ţinând cont de aceste condiţii, echipele nu au avut suficiente informaţii despre comportamentul pneurilor în cursă. Chiar si aşa majoritatea piloţilor au ales o strategie cu o singură oprire aşa cum ne-am aşteptat, ieşirea maşinii de siguranţă pe circuit ajutând puţin la acest lucru”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI ÎN FUNCŢIE DE COMPOZIŢIE:































Medium Hard Intermediare Ploaie
1 KOV – 1.41.028 VET – 1.39.856 N/A N/A
2 DIR – 1.41.148 GRO – 1.40.445 N/A N/A
3 MAS – 1.41.209 BOT – 1.40.492 N/A N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELAŞI SET DE PNEURI ÎN CURSĂ

Medium           29        Grosjean, Vergne

Hard                48        Maldonado

Intermediare    N/A      N/A

De ploaie         N/A      N/A

 

BAROMETRUL ADEVĂRULUI

 

Previziunea noastră pentru Marele Premiu al Statelor Unite a fost o strategie cu o singură oprire: start pe medium, apoi schimb pe hard în turul 19 până la final. Vettel a rămas mai mult timp pe circuit decât am prezis, ajutat şi de ieşirea pe circuit a maşinii de siguranţă, şi a oprit la boxe doar in turul 27 pentru setul de pneuri hard.