ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Aro, automobilul 4X4 produs la Câmpulung Muscel, a fost readus la viaţă de un grup de studenți din Iași. iARO Camarad este o mașină 4X4 modernă, care are în dotare toate standardele actuale ale automobilelor, cu un design inspirat din primele Aro, numite IMS.

[P] Maria, Regina României. Jurnal de Război, ediție integrală, necenzurată - comanda online

Potrivit 4tuning.ro, iARO a început deja să fie construit. Studenții ieșeni au făcut rost de un Aro 244 Crosslander, fabricat pentru piața din America de Sud, dotat cu un motor și transmisie Toyota Hilux pe care l-au folosit ca model.

Din nefericire, lucrurile sunt incerte cu privire la dreptul de folosire a numelui original ARO: în Cehia există o mică fabrică în care se mai construiește mașina românească chiar și azi, la comandă, sub numele de ARO. Asta în timp ce statul român spune că el deține drepturile asupra denumirii. Motiv pentru care, proiectul studenților din Iași se numește iARO, iar modelul Camarad.

Aro a scos prima mașină 4X4 pe poarta uzinei de la Câmpulung-Muscel în anul 1957. Până în 2003, când s-a închis uzina, au fost fabricate peste 380.000 de vehicule, iar două treimi au fost exportate în peste 110 țări.

1
2
3
4
6
7
8
9