ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Guvernul USL intenţionează sa pună taxe şi pe autostrăzile deja construite din bani de la buget, prin concesionarea respectivelor sectoare unor firme străine.

Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, a fost cel care a anunţat această nouă intenţie a Guvernului.

"Până la terminarea tronsonului Comarnic-Braşov, şi în paranteză spun că punctul de unde pleacă este nodul de la Breaza, nu se vor face lucrări între Ploieşti şi Comarnic pentru că între Ploieşti şi punctul de unde începe autostrada sunt patru benzi. Intenţia noastră este să terminăm Comarnic-Braşov, şi după aceea să organizăm, noi sau alţii care vor fi în 2017, să facem o concesiune în care să dăm unui concesionar de la Braşov până la Bucureşti, cu sarcina de a transforma în autostradă actualul drum naţional cu patru benzi", a spus Şova pentru Adevărul, care a continuat spunând că acelaşi lucru se va intâmpla cu alte doua autostrăzi:

"Pentru Centura Sud a Bucureştiului încercăm să dăm unui concesionar de la Piteşti până la Constanţa, cu obligaţia de a face 48 de kilometri de autostradă pe inelul doi Centură Sud la Bucureşti."

Dacă intenţia Guvernului USL se va materializa, atunci şi autostrăzile construite cu bani de la bugetul de stat (cea dintre Bucureşti li Piteşti fiind inaugurata în 1972) vor avea puncte de taxare a celor care vor să circule pe ele.

Până acum se spunea ca doar noile autostrăzi vor avea acest sistem de taxare, urmând a fi construite in parteneriat public-privat.