ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) a anunțat că a vândut, marți, drepturile de difuzare ale Ligii I pe o perioadă de cinci ani, unei companii din Uniunea Europeană.

''Liga Profesionistă de Fotbal anunță semnarea în cursul zilei de astăzi a unui parteneriat media între LPF și o companie din Uniunea Europeană, având ca obiect comercializarea drepturilor de difuzare privind Campionatul Național al Ligii 1", precizează comunicatul LPF.

În baza acestui parteneriat, LPF va încasa în următoarele cinci sezoane competiționale, în mod necondiționat, o sumă anuală netă egală cu valoarea sumelor anuale încasate din cedarea drepturilor de difuzare primite de LPF în sezoanele competiționale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014.

La această sumă, se va adăuga suma de 1.000.000 de euro net anual, în situația în care LPF va organiza competiția Cupa Ligii, precum și un procent de 20% din veniturile nete din publicitate realizate de posturile TV cu ocazia transmiterii în direct a jocurilor din Campionatul Național al Ligii 1.

LPF menționează că, din sumele ce urmează să fie încasate de LPF în baza acestui parteneriat media, nu vor fi achitate comisioane de intermediere, cum s-a procedat anterior cu ocazia comercializării drepturilor de difuzare de către LPF.

Președintele LPF, Gino Iorgulescu, a precizat că, "prin semnarea parteneriatului media în condițiile prezentate mai sus, și-a respectat angajamentele asumate față de cluburile din Liga 1 la momentul alegerii sale, în funcția de președinte al LPF".

Reprezentantul legal al noului partener media al LPF a declarat că "este încântat de semnarea contractului cu LPF, fiind convins că experiența companiei pe care o reprezintă în privința valorificării drepturilor de difuzare va contribui în mod decisiv la creșterea valorică a produsului media asociat Campionatului Național al Ligii 1 și, implicit, a spectacolului sportiv creat de această competiție".

Vechiul contract pentru drepturile TV pe trei sezoane era evaluat la aproximativ 100 de milioane de euro.