ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Agenția Reuters a publicat un amplu material referitor la alegerile pentru Parlamentul European, de la sfârșitul acestei luni, în care lobiștii marilor corporații, în număr de aproximativ 15.000, se plâng de faptul că mișcările tot mai puternice împotriva rolului Uniunii Europene și contra globalizării ar putea avea un efect neplăcut asupra ”afacerilor”, iar lobiștii ironizează mișcările naționaliste, ai căror reprezentanți nu ar face altceva decât să ”pună steagurile pe masă și să strige”.
Ei îşi pun steagurile naţionale pe masă şi strigă. Ei nu sunt deschişi nici unui argument, deoarece sunt ideologi. Noi nu o să mergem să batem la uşa lor. Ei nu înţeleg afacerile şi nu sunt interesaţi,

afirmă Christian Feustel de la Business Europe, un grup care reprezintă industria la Bruxelles.

De partea cealaltă, Costas Chrysogonos, un candidat al partidului grec de stânga Syriza, afirmă că prioritatea sa nu sunt banii, ci oamenii.
În Grecia a avut loc un genocid economic. Uniunea Europeană se transformă într-un nou tip de Europă pentru pieţele de capital. Prioritatea mea nu o reprezintă banii. Nu este capitalul. Prioritatea mea vor fi oamenii.

Jurnaliștii de la Reuters susțin că aproximativ 70% dintre locurile din PE vor fi câştigate de către cele patru mari grupuri tradiţionale - Partidul Popular European (PPE, centru-dreapta), Alianţa Progresistă a Socialiştilor şi Democraţilor (S&D, centru-stânga), Alianţa Liberalilor şi Democraţilor pentru Europa (ALDE, centru) şi Verzii (stânga), dar remarcă faptul că aceste ”grupuri de protest” ar putea obţine un avantaj decisiv.

Astfel, un grup de extrema-stângă ar putea obţine poziţii în cele peste 20 de comisii care dau poziţia PE în materie de legislaţie sau comerţ, iar mulţi dintre noii membri îşi vor ocupa locul în detrimentul unor parlamentari pro-business de centru-dreapta şi liberali.

Unul dintre cele mai bune exemple este cel al Marii Britanii. Dacă președintele euroscepticilor de la UKIP, Nigel Farage, susține că ”desigur, vom interacţiona cu comunitatea de afaceri. Dar obiectivul nostru este de a părăsi UE. Obiectivul nostru nu este de a ne supune legilor lor (ale UE). Dorim să ne facem propriile noastre legi”, Adam Marshall, de la grupul de lobby Camera de Comerţ britanică, afirmă că ”există sentimentul în rândul oamenilor de afaceri britanici că influenţa ţării lor în Europa a scăzut, care în parte se datorează dezangajării faţă de Bruxelles. Aceasta face şi mai dificilă susţinerea cauzei noastre”.