ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ACTUALIZARE 17:52 Managerul Institutului Fundeni, dr. Carmen Orban, a anunțat marți că Radu Zamfir va rămâne internat în Clinica de Chirurgie şi Transplant Hepatic.

 

Unul dintre medicii aflați la bordul avionului prăbușit, Radu Zamfir, care a fost externat marți dimineață pe proprie răspundere de la Spitalul Judeţean din Cluj, a susținut o scurtă conferință de presă la Spitalul Fundeni, în care a dezvăluit că experiența și abilitățile pilotului Adrian Iovan s-au dovedit a fi decisive, astfel că cei cinci supraviețuitori îi datorează viața.

De asemenea, dr. Radu Zamfir a dezvăluit că era îmbrăcat cu echipamentul de motociclism, fapt ce l-a ferit, probabil, de răni mai severe.

Cele mai importante declarații oferite de medicul Radu Zamfir:

Iniţial, zborul a decurs bine, pe parcursul trecerii munţilor a survenit un val de ceaţă. Am pierdut înălţime. Avionul a pierdut un motor. Am văzut copacii de aproape după ce am mai pierdut din altitudine, iar ceața nu mai era atât de densă. Am ştiut că ne prăbuşim atunci când am văzut copacii. A durat ceva până ne-am revenit.

Eu aveam cizme cu protecţie şi geacă cu protecţie, fiindcă venisem la spital cu motocicleta.

Am mai zburat cu el de foarte multe ori şi şi-a făcut datoria. Numai dacă nu ai instict de conservare nu îţi e frică.

Am acordat ajutor cui era de acordat ajutor.  Iovan era prins între fiare. Am încercat să-l descarcerez, nu am reuşit. El chiar m-a rugat să îl scoatem. A devenit inconştient ulterior.  După momentul impactului, Adrian Iovan părea conştient. Nu a avut timp să ne spună nimic în timpul zborului, era mult mai preocupat să ţină manşa avionului. Datorită lui suntem în viaţă. Nu trebuie să uităm lucrul ăsta.

I-am extras din avion pe ceilalți şi am încercat să îi ajut cu mijloacele pe care le aveam.

Lucrurile s-au desfăşurat cu o rapiditate cum îmi e greu să le descriu cu o cursivitate normală. Toţi au avut momente de abolire a conştienţei. Îmi spuneți că a durat aproape 7 ore până să fim găsiți. Pentru mine, nu au trecut mai mult de trei sferturi de oră.

Toată lumea şi-a dat silinţa. Un pădurar, cred, care a fost anunţat şi care a anunţat şi pe alţii la rândul lui, apoi a venit SMURD-ul.

Când m-am văzut într-o salvare, parcă îl luasem pe Dumnezeu de un picior.

MApN nu a putut interveni într-un timp mai scurt din cauza ceții


Ministerul Apărării Naţionale susţine, într-un comunicat de presă, că nu a putut interveni cu elicoptere IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata, care erau pregătite să intervină, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă densă şi grivaj.

Astfel, ministrul Apărării Naţionale a dispus ca un detaşament din cadrul Batalionului 317 Cercetare de la Cluj să se alăture forţelor de căutare-salvare ale celorlaltor instituţii implicate, după care a dispus pregătirea aeronavei de tip C-27 J Spartan echipată MEDEVAC pentru a transporta victimele accidentului de la Cluj la Bucureşti.

MApN mai precizează că, prin Centrul Naţional Militar de Comandă-Nucleu (structura care asigură funcţiile de Centru Operativ în situaţii de urgenţă) a colaborat şi colaborează permanent cu toate centrele operative ale instituţiilor publice centrale şi locale care acţionează în astfel de situaţii.