Medicul Radu Zamfir, supraviețuitorul accidentului aviatic: Adrian Iovan NE-A SALVAT VIEȚILE

ACTUALIZARE 17:52 Managerul Institutului Fundeni, dr. Carmen Orban, a anunțat marți că Radu Zamfir va rămâne internat în Clinica de Chirurgie şi Transplant Hepatic.
Unul dintre medicii aflați la bordul avionului prăbușit, Radu Zamfir, care a fost externat marți dimineață pe proprie răspundere de la Spitalul Judeţean din Cluj, a susținut o scurtă conferință de presă la Spitalul Fundeni, în care a dezvăluit că experiența și abilitățile pilotului Adrian Iovan s-au dovedit a fi decisive, astfel că cei cinci supraviețuitori îi datorează viața.
De asemenea, dr. Radu Zamfir a dezvăluit că era îmbrăcat cu echipamentul de motociclism, fapt ce l-a ferit, probabil, de răni mai severe.
Cele mai importante declarații oferite de medicul Radu Zamfir:
Iniţial, zborul a decurs bine, pe parcursul trecerii munţilor a survenit un val de ceaţă. Am pierdut înălţime. Avionul a pierdut un motor. Am văzut copacii de aproape după ce am mai pierdut din altitudine, iar ceața nu mai era atât de densă. Am ştiut că ne prăbuşim atunci când am văzut copacii. A durat ceva până ne-am revenit.
Eu aveam cizme cu protecţie şi geacă cu protecţie, fiindcă venisem la spital cu motocicleta.
Am mai zburat cu el de foarte multe ori şi şi-a făcut datoria. Numai dacă nu ai instict de conservare nu îţi e frică.
Am acordat ajutor cui era de acordat ajutor. Iovan era prins între fiare. Am încercat să-l descarcerez, nu am reuşit. El chiar m-a rugat să îl scoatem. A devenit inconştient ulterior. După momentul impactului, Adrian Iovan părea conştient. Nu a avut timp să ne spună nimic în timpul zborului, era mult mai preocupat să ţină manşa avionului. Datorită lui suntem în viaţă. Nu trebuie să uităm lucrul ăsta.
I-am extras din avion pe ceilalți şi am încercat să îi ajut cu mijloacele pe care le aveam.
Lucrurile s-au desfăşurat cu o rapiditate cum îmi e greu să le descriu cu o cursivitate normală. Toţi au avut momente de abolire a conştienţei. Îmi spuneți că a durat aproape 7 ore până să fim găsiți. Pentru mine, nu au trecut mai mult de trei sferturi de oră.
Toată lumea şi-a dat silinţa. Un pădurar, cred, care a fost anunţat şi care a anunţat şi pe alţii la rândul lui, apoi a venit SMURD-ul.
Când m-am văzut într-o salvare, parcă îl luasem pe Dumnezeu de un picior.
Ministerul Apărării Naţionale susţine, într-un comunicat de presă, că nu a putut interveni cu elicoptere IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata, care erau pregătite să intervină, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă densă şi grivaj.
Astfel, ministrul Apărării Naţionale a dispus ca un detaşament din cadrul Batalionului 317 Cercetare de la Cluj să se alăture forţelor de căutare-salvare ale celorlaltor instituţii implicate, după care a dispus pregătirea aeronavei de tip C-27 J Spartan echipată MEDEVAC pentru a transporta victimele accidentului de la Cluj la Bucureşti.
MApN mai precizează că, prin Centrul Naţional Militar de Comandă-Nucleu (structura care asigură funcţiile de Centru Operativ în situaţii de urgenţă) a colaborat şi colaborează permanent cu toate centrele operative ale instituţiilor publice centrale şi locale care acţionează în astfel de situaţii.
Unul dintre medicii aflați la bordul avionului prăbușit, Radu Zamfir, care a fost externat marți dimineață pe proprie răspundere de la Spitalul Judeţean din Cluj, a susținut o scurtă conferință de presă la Spitalul Fundeni, în care a dezvăluit că experiența și abilitățile pilotului Adrian Iovan s-au dovedit a fi decisive, astfel că cei cinci supraviețuitori îi datorează viața.
De asemenea, dr. Radu Zamfir a dezvăluit că era îmbrăcat cu echipamentul de motociclism, fapt ce l-a ferit, probabil, de răni mai severe.
Cele mai importante declarații oferite de medicul Radu Zamfir:
Iniţial, zborul a decurs bine, pe parcursul trecerii munţilor a survenit un val de ceaţă. Am pierdut înălţime. Avionul a pierdut un motor. Am văzut copacii de aproape după ce am mai pierdut din altitudine, iar ceața nu mai era atât de densă. Am ştiut că ne prăbuşim atunci când am văzut copacii. A durat ceva până ne-am revenit.
Eu aveam cizme cu protecţie şi geacă cu protecţie, fiindcă venisem la spital cu motocicleta.
Am mai zburat cu el de foarte multe ori şi şi-a făcut datoria. Numai dacă nu ai instict de conservare nu îţi e frică.
Am acordat ajutor cui era de acordat ajutor. Iovan era prins între fiare. Am încercat să-l descarcerez, nu am reuşit. El chiar m-a rugat să îl scoatem. A devenit inconştient ulterior. După momentul impactului, Adrian Iovan părea conştient. Nu a avut timp să ne spună nimic în timpul zborului, era mult mai preocupat să ţină manşa avionului. Datorită lui suntem în viaţă. Nu trebuie să uităm lucrul ăsta.
I-am extras din avion pe ceilalți şi am încercat să îi ajut cu mijloacele pe care le aveam.
Lucrurile s-au desfăşurat cu o rapiditate cum îmi e greu să le descriu cu o cursivitate normală. Toţi au avut momente de abolire a conştienţei. Îmi spuneți că a durat aproape 7 ore până să fim găsiți. Pentru mine, nu au trecut mai mult de trei sferturi de oră.
Toată lumea şi-a dat silinţa. Un pădurar, cred, care a fost anunţat şi care a anunţat şi pe alţii la rândul lui, apoi a venit SMURD-ul.
Când m-am văzut într-o salvare, parcă îl luasem pe Dumnezeu de un picior.
MApN nu a putut interveni într-un timp mai scurt din cauza ceții
Ministerul Apărării Naţionale susţine, într-un comunicat de presă, că nu a putut interveni cu elicoptere IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata, care erau pregătite să intervină, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă densă şi grivaj.
Astfel, ministrul Apărării Naţionale a dispus ca un detaşament din cadrul Batalionului 317 Cercetare de la Cluj să se alăture forţelor de căutare-salvare ale celorlaltor instituţii implicate, după care a dispus pregătirea aeronavei de tip C-27 J Spartan echipată MEDEVAC pentru a transporta victimele accidentului de la Cluj la Bucureşti.
MApN mai precizează că, prin Centrul Naţional Militar de Comandă-Nucleu (structura care asigură funcţiile de Centru Operativ în situaţii de urgenţă) a colaborat şi colaborează permanent cu toate centrele operative ale instituţiilor publice centrale şi locale care acţionează în astfel de situaţii.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)