ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Membrii Consiliului Național al Audiovizualului au adoptat, marți, o decizie privind modificarea Codului audiovizualului, în urma căreia publicitatea la alimente va trebui să nu încurajeze consumul acestora prin folosirea în reclamă a minorilor între 3 și 15 ani. Prevedere va intra în vigoare la 6 luni de la data publicării deciziei în Monitorul Oficial (MO).

„Dacă mă întrebați pe mine, nu este o interdicție totală, depinde foarte mult de creativitatea publicitarilor de a face spoturi și în aceste condiții, dar în principiu probabil că vom vedea mult mai puțini minori de până în 15 ani în reclamele la alimente Nu poți să îi pui peste noapte, ce s-ar întâmpla dacă toate televiziunile ar trebui să scoată toate reclamele în care apar copiii? Probabil că ar avea o foarte mare problemă, ei au niște contracte cu agențiile de publicitate ce nu au nicio legătură cu CNA-ul. În 6 luni au timp să facă alte reclame, să comande altele, să mai taie din astea, nu știu", a declarat membrul CNA Radu Herjeu, pentru Agerpres.

O altă modificare în Codul audiovizualului a fost includerea, în rândul mesajelor de avertizare care trebuie difuzate, a recomandării „Pentru o bună sănătate orală, spălați-vă pe dinți de două ori pe zi!”