ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O bătrână de 78 de ani a primit pentru două luni din 2013 o factură în sumă de 3.860 de lei iar la regularizare a mai constatat că are de plată încă 1.765 de lei.

[p] LIBRARIE.NET - Cărţile pe care le cauţi

Bătrâna locuieşte în comuna Schitu Duca din judeţul Iaşi, împreună cu un băiat cu handicap, şi nu are curent electric de 10 luni din cauza unei facturi foarte mari primită de la E.ON Energie, dar pe care nu şi-o asumă.

50% discount garantat la parfumuri, doar azi

Fiica Mariei Cojocaru, Irina Teodorescu a declarat pentru Ziarul de Iaşi locuinţa mamei sale are doar două becuri, femeia primind facturi cu sume între 20 şi 40 de lei.

Dacă analizaţi toate facturile din anul 2012, se poate vedea cam ce consum avea mama, 20, 30, 40 de lei, poate cu foarte mici diferenţe în plus sau în minus. În 2013, până prin luna noiembrie nu a mai venit nicio factură, dar nici nu mi-a zis nimic mama, ca să mă interesez. Deodată, însă, a primit o factură de 3.860 lei pentru perioada 19.08.2013 – 18.10.2013, ceea ce mi se pare foarte mult. Am achitat în două tranşe 600 lei, dar mai mult n-am mai reuşit, mama are o pensie de urmaş de doar 400 lei”, ne-a spus Irina Teodorescu.

Potrivit facturii, în perioada 19.08.2013 – 25.09.2013, femeia a consumat 3.357 kWh, moment în care i-a fost schimbat contorul de către E.ON şi în restul perioadei facturate (23 de zile) a mai consumat doar 13 kWh. Ulterior, pe 28 februarie 2014, femeia a primit o altă factură, aferentă întregului an 2013 şi primelor două luni din 2014, prin care a aflat că mai are de plătit încă 1.765 lei. La 23 aprilie 2014, Maria Cojocaru a primit ultima factură de la E.ON, aferentă perioadei 4 ianuarie – 7 aprilie 2014, cu o sumă de 445 lei, dar pe care şi-o asumă.

„Această ultimă factură ştiam că o să vină mai mare pentru că i-a fost rău mamei şi i-am pus un calorifer în acea iarnă, ne-o asumăm. Dar pentru celelalte două nu avem explicaţii şi nici bani să le plătim. Drept dovadă, la sfârşitul lunii aprilie mama a fost deconectată de la curentul electric şi de atunci stă la lumânare. Se fac zece luni de acum. Au deconectat-o dar nu ne-au dat niciun bon sau ceva similar, abia în noiembrie 2014 a venit cineva şi a constatat că mama e deconectată şi a întocmit un bon de mişcare contor electric. E ceva putred aici”, a declarat Irina Teodorescu.

Femeia consideră că o posibilă explicaţie a emiterii celor două facturi ar fi existenţa unor contoare defecte, în perioada decembrie 2012 – ianuarie 2014 fiindu-i înlocuite trei astfel de aparate. În acelaşi timp, aceasta susţine că e posibil ca şi vecini ai bătrânei să fi profitat şi să se fi legat la reţeaua ei.

„Nu ştiu ce s-a întâmplat cu contoarele, dar e ciudat că deodată să acumulez un astfel de consum, când de obicei sunt consumuri de 20-30 de lei. Nu am cum să probez că nu s-a consumat, dar ştiu sigur că mama nu deţine frigider, motoare sau alte aparate care să consume mult, doar două becuri are. Am auzit că unii vecini s-ar fi înţepat şi au consumat. Sau că a fost o diferenţă de vreo 8.000 de lei la primărie de plată şi primarul (n.r. – Mihai Mihalache) ar fi convenit să fie suma pusă în cârca unor necăjiţi din comună. Am multe motive să cred asta, primarul vrea o bucată de pământ de-a mamei, unde vrea să facă fermă, şi mama nu i-o dă. Nu ştiu ce să mai cred, chiar nu există dreptate pe lumea asta?”, s-a mai plâns femeia.

Pentru că nu avea cum să plătească sumele respective, Irina Teodorescu s-a prezentat la sediul E.ON pentru a încerca găsirea unui răspuns, dar oficialii companiei susţin că citirea este corectă. E.ON a recunoscut că afişajul unuia dintre aparate nu funcţiona corespunzător, însă a declarat că „în urma extragerii raport a consumurilor înregistrate de contor s-a stabilit că indexul de demontare este corect şi nu este necesară efectuare recalculare cantitate de energie electrică consumată”.

Nemulţumită de răspunsuri, Irina Teodorescu s-a adresat Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, însă şi de aici a primit acelaşi răspuns ca din partea E.ON. Singurul concesie din partea companiei a fost aceea ca, datorită condiţiei materiale nefavorabile, E.ON va permite plata eşalonată a datoriilor.