ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Magistrala 6 Gara de Nord - Otopeni ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni se află încă în stadiul de proiectare, după cum declară Aurel Radu, directorul Metrorex, pentru ziare.com.

"Lucrările pentru Magistrala 6:1 Mai - Otopeni se află în stadiu de avizare a Proiectului Tehnic Preliminar și întocmire a Documentației de Atribuire pentru lucrările de structură, în conformitate cu sumele alocate prin bugetul de stat", a explicat șeful companiei de transport.

Aurel Radu a mai precizat că, proiectul va costa 1 miliard de euro, parte din acești bani fiind obținuți cu sprijinul guvernului japonez ce a acordat României un împrumut de 300 de milioane de euro. În funcție de bugetul final alocat, lucrările de construcție ar putea începe la sfârsitul anului 2015,putând fi dat in folosință în 2020.

Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor propusese o variantă mai ieftină insă Metrorex nu a fost de acord.

"Metrorex susține realizarea proiectului în variantă subterană, Magistrala 6 fiind declarat un proiect de mediu, unul din scopurile acestuia fiind acela de a decongestiona traficul din zona de nord a municipiului București, prin reducerea zgomotului și a poluării datorate traficului suprateran", a declarat oficialul Metrorex.

Directorul Metrorex a explicat că noua construcție va porni  de la statia 1 Mai, situată pe Magistrala 4 Gara de Nord - Parc Bazilescu și va avea 12 stații, care vor purta numele marilor orașe ale lumii, cum ar fi Washington, Montreal, Tokio sau Paris.

Aurel Radu a justificat și alegerea traseului având în vedere că bucureștenii vor trebui să facă în continuare multe transferuri pentru a ajunge la Otopeni. Astfel,un călător care pornește de la stația Lujerului, va trebui să realizeze două transferuri, respectiv la stațiile Eroilor si Basarab.

"Traseul Magistralei 6 de metrou a fost ales in urma unor studii de fezabilitate demarate din anul 2006, în funcție de cererea de transport pentru zona respectivă corelată și cu planul de dezvoltare al Primăriei Municipiului București. Magistrala 6 va fi deservită de depoul de la Straulești (Magistrala 4)", explică același Aurel Radu.

Între timp, locuitorii din Drumul Taberei așteaptă, în continuare, finalizarea stațiilor de metrou, ce le vor permite accesul rapid în centrul Capitalei.

Magistrala 5 Drumul Taberei Pantelimon pare să fie și prioritatea premierului Victor Ponta, care declara, anul trecut, că tronsonul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi finalizat după ce autoritățile vor încheia lucrările la magistrala care va face legătura între Drumul Taberei și Universitate, precum și linia spre Lacul Străulești.

"Problema este că, dacă începem zece proiecte și nu terminăm niciunul, asta este cea mai rea variantă. Noi ne-am trezit cu săpături de trei metri la Magistrala 5 și niciun ban, cu studiul de fezabilitate și niciun ban pentru aeroport, cu toate lucrurile începute câte un pic și nimic terminat. Haideți să ne concentrăm să terminăm asta, să terminăm Strauleștiul și după aceea o să facem și drumul spre aeroport", informează prim-ministrul.