Noua magistrală Metrorex: când putem merge cu metroul de la Gara de Nord la Aeroport
Magistrala 6 Gara de Nord - Otopeni ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni se află încă în stadiul de proiectare, după cum declară Aurel Radu, directorul Metrorex, pentru ziare.com.
"Lucrările pentru Magistrala 6:1 Mai - Otopeni se află în stadiu de avizare a Proiectului Tehnic Preliminar și întocmire a Documentației de Atribuire pentru lucrările de structură, în conformitate cu sumele alocate prin bugetul de stat", a explicat șeful companiei de transport.
Aurel Radu a mai precizat că, proiectul va costa 1 miliard de euro, parte din acești bani fiind obținuți cu sprijinul guvernului japonez ce a acordat României un împrumut de 300 de milioane de euro. În funcție de bugetul final alocat, lucrările de construcție ar putea începe la sfârsitul anului 2015,putând fi dat in folosință în 2020.
Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor propusese o variantă mai ieftină insă Metrorex nu a fost de acord.
"Metrorex susține realizarea proiectului în variantă subterană, Magistrala 6 fiind declarat un proiect de mediu, unul din scopurile acestuia fiind acela de a decongestiona traficul din zona de nord a municipiului București, prin reducerea zgomotului și a poluării datorate traficului suprateran", a declarat oficialul Metrorex.
Directorul Metrorex a explicat că noua construcție va porni de la statia 1 Mai, situată pe Magistrala 4 Gara de Nord - Parc Bazilescu și va avea 12 stații, care vor purta numele marilor orașe ale lumii, cum ar fi Washington, Montreal, Tokio sau Paris.
Aurel Radu a justificat și alegerea traseului având în vedere că bucureștenii vor trebui să facă în continuare multe transferuri pentru a ajunge la Otopeni. Astfel,un călător care pornește de la stația Lujerului, va trebui să realizeze două transferuri, respectiv la stațiile Eroilor si Basarab.
"Traseul Magistralei 6 de metrou a fost ales in urma unor studii de fezabilitate demarate din anul 2006, în funcție de cererea de transport pentru zona respectivă corelată și cu planul de dezvoltare al Primăriei Municipiului București. Magistrala 6 va fi deservită de depoul de la Straulești (Magistrala 4)", explică același Aurel Radu.
Între timp, locuitorii din Drumul Taberei așteaptă, în continuare, finalizarea stațiilor de metrou, ce le vor permite accesul rapid în centrul Capitalei.
Magistrala 5 Drumul Taberei Pantelimon pare să fie și prioritatea premierului Victor Ponta, care declara, anul trecut, că tronsonul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi finalizat după ce autoritățile vor încheia lucrările la magistrala care va face legătura între Drumul Taberei și Universitate, precum și linia spre Lacul Străulești.
"Problema este că, dacă începem zece proiecte și nu terminăm niciunul, asta este cea mai rea variantă. Noi ne-am trezit cu săpături de trei metri la Magistrala 5 și niciun ban, cu studiul de fezabilitate și niciun ban pentru aeroport, cu toate lucrurile începute câte un pic și nimic terminat. Haideți să ne concentrăm să terminăm asta, să terminăm Strauleștiul și după aceea o să facem și drumul spre aeroport", informează prim-ministrul.
"Lucrările pentru Magistrala 6:1 Mai - Otopeni se află în stadiu de avizare a Proiectului Tehnic Preliminar și întocmire a Documentației de Atribuire pentru lucrările de structură, în conformitate cu sumele alocate prin bugetul de stat", a explicat șeful companiei de transport.
Aurel Radu a mai precizat că, proiectul va costa 1 miliard de euro, parte din acești bani fiind obținuți cu sprijinul guvernului japonez ce a acordat României un împrumut de 300 de milioane de euro. În funcție de bugetul final alocat, lucrările de construcție ar putea începe la sfârsitul anului 2015,putând fi dat in folosință în 2020.
Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor propusese o variantă mai ieftină insă Metrorex nu a fost de acord.
"Metrorex susține realizarea proiectului în variantă subterană, Magistrala 6 fiind declarat un proiect de mediu, unul din scopurile acestuia fiind acela de a decongestiona traficul din zona de nord a municipiului București, prin reducerea zgomotului și a poluării datorate traficului suprateran", a declarat oficialul Metrorex.
Directorul Metrorex a explicat că noua construcție va porni de la statia 1 Mai, situată pe Magistrala 4 Gara de Nord - Parc Bazilescu și va avea 12 stații, care vor purta numele marilor orașe ale lumii, cum ar fi Washington, Montreal, Tokio sau Paris.
Aurel Radu a justificat și alegerea traseului având în vedere că bucureștenii vor trebui să facă în continuare multe transferuri pentru a ajunge la Otopeni. Astfel,un călător care pornește de la stația Lujerului, va trebui să realizeze două transferuri, respectiv la stațiile Eroilor si Basarab.
"Traseul Magistralei 6 de metrou a fost ales in urma unor studii de fezabilitate demarate din anul 2006, în funcție de cererea de transport pentru zona respectivă corelată și cu planul de dezvoltare al Primăriei Municipiului București. Magistrala 6 va fi deservită de depoul de la Straulești (Magistrala 4)", explică același Aurel Radu.
Între timp, locuitorii din Drumul Taberei așteaptă, în continuare, finalizarea stațiilor de metrou, ce le vor permite accesul rapid în centrul Capitalei.
Magistrala 5 Drumul Taberei Pantelimon pare să fie și prioritatea premierului Victor Ponta, care declara, anul trecut, că tronsonul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi finalizat după ce autoritățile vor încheia lucrările la magistrala care va face legătura între Drumul Taberei și Universitate, precum și linia spre Lacul Străulești.
"Problema este că, dacă începem zece proiecte și nu terminăm niciunul, asta este cea mai rea variantă. Noi ne-am trezit cu săpături de trei metri la Magistrala 5 și niciun ban, cu studiul de fezabilitate și niciun ban pentru aeroport, cu toate lucrurile începute câte un pic și nimic terminat. Haideți să ne concentrăm să terminăm asta, să terminăm Strauleștiul și după aceea o să facem și drumul spre aeroport", informează prim-ministrul.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Ungaria, sfidare totală în România: Un demnitar ungur s-a plimbat prin Transilvania timp de 3 zile fără să menționeze o singură dată numele României
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
”Praful Saharian” - ”Teoria Conspirației”: ”Scoateți magneții. Puneți întrebări!” De ce autoritățile nu oferă nici o explicație despre compușii particulelor de pe cuprinsul României? Au murit ”experții” DSP? VIDEO
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)