Peste 1.000 de persoane au asistat la Sfânta Liturghie și la sfințirea Aghiazmei Mari la Patriarhie, unde slujbele au fost oficiate de un sobor de preoți în fruntea căruia s-a aflat Preafericitul Daniel. Patriarhul României a făcut o scurtă prezentare a acestei sărbători foarte importante pentru credincioșii ortodocși, prilej cu care Sfântul Ioan Gură de Aur a scris în secolul al IV-lea că "Hristos n-a ajuns cunoscut tuturor cînd S-a născut, ci cînd S-a botezat".

În faţa Reşedinţei Patriarhale a fost aşezată o cruce înaltă din cetină de brad, presărată cu garoafe roşii şi orhidee albe. La baza crucii era o icoană care ilustra Botezul Mântuitorului în Iordan.
Cu Sfinţirea Mare a Apelor, am încheiat o lucrare deosebit de sfinţitoare pentru viaţa noastră. Această slujbă este punerea în evidenţă a Tainei Sfântului Botez. Această apă sfântă ne aminteşte de Botezul Domnului în Iordan, dar şi de botezul nostru. Sfinţirea cu Aghesma Mare ne aduce libertatea dinainte de căderea în păcat. Prin Botez, recăpătăm libertatea dintâi. Principalele binefaceri ale Aghesmei Mari pornesc de la aceea că se dăruieşte spre curăţire, spre sfinţenie, spre sănătate şi alungarea celui potrivnic, spre vindecarea unor boli grave.

Botezul ne deschide porţile Vieţii Veşnice şi, de aceea, apa aceasta, Agheasma Mare, se dă spre sfinţire, spre rodirea darurilor primite de la botez şi spre orientarea noastră permanentă pentru a ne strădui să dobândim Împărăţia Cerurilor.

Sfinţirea firii apelor, adică a naturii însăşi a apelor ne face nouă cale spre Naştere ce de-a Doua, naşterea cea duhovnicească, din apă şi din Duh Sfânt în numele Preasfintei Treimi, după ce am mărturisit dreapta credinţă în Iisus Hristos. Această naştere din nou ne readuce pe noi la libertatea cea dintâi, libertatea de dinaintea căderii Omului.

Sfinţirea Mare a Apei, sau Agheasma Mare, este o amintire vizuală, o actualizare, o aducere în contemporaneitate a Botezului Domnului la care sunt făcuţi părtaşi toţi care sunt botezaţi în numele Tatălui, al Fiului şi al Sfântului Duh, după ce au mărturisit dreapta credinţă că Iisus Hristos este fiul lui Dumnezeu, unul din Sfânta Treime, care s-a făcut om din iubire pentru oameni şi pentru mântuirea lor.

Pământul şi aerul şi apa, toate sunt daruri ale lui Dumnezeu pentru noi, prin care se arată iubirea milostivă a lui Dumnezeu pentru noi, care ne îndeamnă să-i mulţumim, să-i aducem recunoştinţă, pentru bunătate şi să fim şi noi buni, şi pentru milostivire şi să fim şi noi milostivi.

Apropiaţi-vă cu pace, linişte şi rugăciune, să simţiţi bucuria binecuvântării.

Aghiazma mare se consumă doar timp de opt zile, după ce s-a ținut post cu o zi înainte de Bobotează, iar după aceea se consumă doar cu binecuvântarea părintelui duhovnic, în momente speciale.