Pentru o capitală mai puțin poluată

Iată că marile marșuri ale bicicliștilor bucureșteni din ultimii ani, realizate sub motto-ul ”Nu vrem piste pe trotuar!”, încep să aibă urmări vizibile în configurarea bulevardelor capitalei.
Pe Bulevardul Buzești-Berzei-Uranus, inaugurat pe 12 ianuarie 2014, au fost amenajate și date în folosință piste de biciclete de un metru lățime pe carosabil pe ambele sensuri.
De asemenea pe Calea Victoriei, conform proiectului avizat de Comisia Tehnică de Circulaţie a PMB, vor fi amenajate între Piața Victoriei și bulevardul Regina Elisabeta piste de biciclete pentru ambele sensuri cu o lățime totală de 3 metri. Carosabilul aferent circulației automobilelor va fi restrâns la două benzi de circulație iar sensul unic se va păstra. Trotuarele vor fi lărgite ajungând până la 13 metri lățime în dreptul MNAR. Costul estimativ al proiectului de modernizare este de 8.870.832 euro.
Reamintim că pe porțiunea din Calea Victoriei cuprinsă între bd. Regina Elisabeta și Piața Națiunile Unite, în vecinătatea Centrului Vechi, trotuarul a fost lărgit încă din 2011.
Calea Victoriei va ajunge astfel mai aproape de configurația sa interbelică. După terminarea lucrărilor de amenajare Calea Victoriei ar putea deveni arteră pietonală în timpul week-end-ului. Planul detaliat al amenajărilor de pe Calea Victoriei poate fi consultat la adresa : www.observatorulurban.ro.
O noutate au fost consultările organizate de primăria capitalei în vară, bicicliștii fiind reprezentați de asociațiile Green Revolution, SkirtBike, DirtBike, Freerider, NoMad și Biciclop.
Aceste piste dedicate în capitală bicicliștilor sunt mai mult decât binevenite. Bucureștenii trebuie să fie încurajaţi să folosească acest mijloc de transport în primul rând prin asigurarea securităţii deplasărilor cu bicicleta. Este un trend urbanistic urmat de marile capitale europene și calea sigură spre un oraș mai puțin poluat, cu o populație mai sănătoasă. Vă amintesc că Bucureștiul este a doua cea mai poluată capitală europeană după Sofia, poluarea fiind responsabilă printre altele pentru cazurile de anemie, conjunctivită, boli respiratorii grave și afecțiuni ale sistemului nervos.
În Amsterdam peste 70% dintre călătoriile urbane se fac cu bicicleta. Multe orașe olandeze au dedicat străzi întregi exclusiv bicicliștilor iar pe altele bicicliștii au prioritate. Conform studiilor statistice în ultimii ani mii de olandezi au renunțat la folosirea bicicletei în interiorul orașelor. Principalul argument care i-a convins au fost arterele de circulație special create pentru biciclete.
Pe Bulevardul Buzești-Berzei-Uranus, inaugurat pe 12 ianuarie 2014, au fost amenajate și date în folosință piste de biciclete de un metru lățime pe carosabil pe ambele sensuri.
De asemenea pe Calea Victoriei, conform proiectului avizat de Comisia Tehnică de Circulaţie a PMB, vor fi amenajate între Piața Victoriei și bulevardul Regina Elisabeta piste de biciclete pentru ambele sensuri cu o lățime totală de 3 metri. Carosabilul aferent circulației automobilelor va fi restrâns la două benzi de circulație iar sensul unic se va păstra. Trotuarele vor fi lărgite ajungând până la 13 metri lățime în dreptul MNAR. Costul estimativ al proiectului de modernizare este de 8.870.832 euro.
Reamintim că pe porțiunea din Calea Victoriei cuprinsă între bd. Regina Elisabeta și Piața Națiunile Unite, în vecinătatea Centrului Vechi, trotuarul a fost lărgit încă din 2011.
Calea Victoriei va ajunge astfel mai aproape de configurația sa interbelică. După terminarea lucrărilor de amenajare Calea Victoriei ar putea deveni arteră pietonală în timpul week-end-ului. Planul detaliat al amenajărilor de pe Calea Victoriei poate fi consultat la adresa : www.observatorulurban.ro.
O noutate au fost consultările organizate de primăria capitalei în vară, bicicliștii fiind reprezentați de asociațiile Green Revolution, SkirtBike, DirtBike, Freerider, NoMad și Biciclop.
Aceste piste dedicate în capitală bicicliștilor sunt mai mult decât binevenite. Bucureștenii trebuie să fie încurajaţi să folosească acest mijloc de transport în primul rând prin asigurarea securităţii deplasărilor cu bicicleta. Este un trend urbanistic urmat de marile capitale europene și calea sigură spre un oraș mai puțin poluat, cu o populație mai sănătoasă. Vă amintesc că Bucureștiul este a doua cea mai poluată capitală europeană după Sofia, poluarea fiind responsabilă printre altele pentru cazurile de anemie, conjunctivită, boli respiratorii grave și afecțiuni ale sistemului nervos.
În Amsterdam peste 70% dintre călătoriile urbane se fac cu bicicleta. Multe orașe olandeze au dedicat străzi întregi exclusiv bicicliștilor iar pe altele bicicliștii au prioritate. Conform studiilor statistice în ultimii ani mii de olandezi au renunțat la folosirea bicicletei în interiorul orașelor. Principalul argument care i-a convins au fost arterele de circulație special create pentru biciclete.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”

Peninsula Iberică este noul Wuhan?
Recomandările noastre
Tip conținut: Opinii
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)