ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Iată că marile marșuri ale bicicliștilor bucureșteni din ultimii ani, realizate sub motto-ul ”Nu vrem piste pe trotuar!”, încep să aibă urmări vizibile în configurarea bulevardelor capitalei.

Pe Bulevardul Buzești-Berzei-Uranus, inaugurat pe 12 ianuarie 2014, au fost amenajate și date în folosință piste de biciclete de un metru lățime pe carosabil pe ambele sensuri.

De asemenea pe Calea Victoriei, conform proiectului avizat de  Comisia Tehnică de Circulaţie a PMB, vor fi amenajate între Piața Victoriei și bulevardul Regina Elisabeta piste de biciclete pentru ambele sensuri cu o lățime totală de 3 metri. Carosabilul aferent circulației automobilelor va fi restrâns  la două benzi de circulație iar sensul unic se va păstra. Trotuarele vor fi lărgite ajungând până la 13 metri lățime în dreptul MNAR. Costul estimativ al proiectului de modernizare este de 8.870.832 euro.

Reamintim că pe porțiunea din Calea Victoriei cuprinsă  între bd. Regina Elisabeta și Piața Națiunile Unite, în vecinătatea Centrului Vechi, trotuarul a fost lărgit încă din  2011.

Calea Victoriei va ajunge astfel mai aproape de configurația sa interbelică. După terminarea lucrărilor de amenajare Calea Victoriei ar putea deveni arteră pietonală în timpul week-end-ului. Planul detaliat al amenajărilor de pe Calea Victoriei poate fi consultat la adresa : www.observatorulurban.ro.

O noutate au fost consultările organizate de primăria capitalei în vară, bicicliștii fiind reprezentați de  asociațiile Green Revolution, SkirtBike, DirtBike, Freerider,  NoMad și Biciclop.

Aceste piste dedicate în capitală bicicliștilor sunt mai mult decât binevenite. Bucureștenii trebuie să fie încurajaţi să folosească acest mijloc de transport în primul rând prin asigurarea securităţii deplasărilor cu bicicleta. Este un trend urbanistic urmat de marile capitale europene și calea sigură spre un oraș mai puțin poluat, cu o populație mai sănătoasă. Vă amintesc că Bucureștiul este a doua cea mai poluată capitală europeană după Sofia, poluarea fiind responsabilă printre altele pentru cazurile de anemie, conjunctivită, boli respiratorii grave și afecțiuni ale sistemului nervos.

În Amsterdam peste 70% dintre călătoriile urbane se fac cu bicicleta. Multe orașe olandeze au dedicat străzi întregi exclusiv bicicliștilor iar pe altele bicicliștii au prioritate. Conform studiilor statistice în ultimii ani mii de olandezi au renunțat la folosirea bicicletei în interiorul orașelor. Principalul argument care i-a convins au fost arterele de circulație special create pentru biciclete.