ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Marți, arhitectul-șef al Capitalei a vorbit despre proiectul care va schimba complet zona centrală, Bucureștiul de mâine fiind un oraș al pietonilor și costând 220 milioane de euro. Însă, pentru asta, Primăria Capitalei are neapărată nevoie de fonduri europene. În plus, nu toți locuitorii sunt de acord cu planurile municipalității, iar unii dintre ei cer din start modificarea planurilor, scrie Digi24.

Conform Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, Bucureștiul de peste opt ani înfățișează alei pietonale, poduri și cafenele peste Dâmbovița, precum și spații de recreere în locul parcărilor din zona centrală. Însă modificarea va fi făcută pe bucăți, întrucât este vorba de 19 proiecte cu zeci de subproiecte. „Unul dintre ele are 42 de subproiecte”, spune Mario Kuibuş, coordonatorul echipei de proiectare a PIDU.

Reamenajarea zonei centrale ar costa nu mai puțin de 220 milioane de euro, un sfert din această sumă fiind acoperită de Primăria Capitalei, iar pentru restul municipalitatea speră să obțină fonduri europene. „ Dacă suntem realişti, în 2016 va fi probabil demararea proiectului din puncte de vedere al execuţiei şi finalizarea în 2022”, arată Gheorghe Pătraşcu, arhitectul-şef al Capitalei.

Lucrările ar trebui să înceapă peste doi ani, iar municipalitatea promite beneficii multiple pentru cetăţeni: „O diminuare a traficului de tranzit, o eliberare a spaţiului public de parcările parazitare, trasee prioritare pentru pietoni şi biciclete şi spaţii mai prietenoase, mai atractive”, spune arhitectul-şef.

Cea mai mare transformare va avea loc pe Bulevardul Unirii, care va fi redat pietonilor, aceștia având la dispoziție zona centrală a bulevardului, traficul fiind restricționat la o singură arteră.

Însă nu e pe placul tuturor locuitorilor remodelarea arterei pe care Nicolae Ceauşescu o dorea o replică a celebrului Champs Elysées, mai multe asociații de proprietari cerând printr-un memorandum modificarea proiectului, cu eliminarea completă a traficului auto şi menţinerea cel puţin a spaţiului verde existent.

De asemenea, și arhitecții din afara Primăriei sunt rezervați. „Aş fi fost foarte curios să avem o predicţie despre viteza de transformare a Capitalei conform cu aceste proiecte”, spune Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România.

Până în prezent, municipalitatea a plătit deja 6 milioane de euro pentru proiectarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, iar dosarul pentru a obţine finanţarea europeană trebuie depus până la finalul anului.