ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Românii au fost mai atenţi cu “nevoile casei” în acest an, lăsând deoparte înlocuirea laptopului, a monitorului sau o cameră foto mai bună. Raportul GfK TEMAX România pe trimestrul III al anului vorbeşte de o piaţă a bunurilor de folosinţă îndelungată de 410 milioane de euro, ceea ce reprezintă un plus de 6 % faţă de perioada similară din 2012.

Cu o rată de creştere de aproximativ 12% şi o valoare totală de 115 milioane de euro, sectorul telecom a rămas cel mai mare sector de pe piaţă. Cea mai mare creştere din acest trimestru a fost înregistrată pe piaţa de electrocasnice mici, cu mai mult de 12,2% peste acelaşi trimestru al anului precedent, în valoare, respectiv 27 milioane euro. Sectorul electrocasnicelor mari confirmă evoluţia bună din trimestrul precedent cu un al doilea trimestru de creştere, aproximativ 8% peste perioada iulie-septembrie 2012, până la 93 milioane euro.

Plus 2% la IT
Piaţa IT a înregistrat o creştere de peste 2% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 100 milioane euro. Uşoara creştere a sectorului a fost generată de segmentul tabletelor şi al tastaturilor, În ceea ce priveşte tabletele, s-a remarcat că produsele cu preţ atractiv, ce nu înglobează foarte multe caracteristici tehnice, cresc în importanţă. Cerererile pentru laptopuri, desktopuri şi monitoare rămân în scădere şi pentru perioada analizată.
Electronice şi foto

Vânzările din sectorul electronicelor au rămas relativ stabile în al treilea trimestru al anului iar valoarea totală pe această piaţă a ajuns la 57 de milioane de euro. În timp ce vânzările cu sisteme audio, DVD player-ele, player-ele audio portabile, consolele pentru jocuri video au rămas pe o pantă negativă, televizoarele cu ecran LCD au reuşit să recupereze în ultimele două luni ale trimestrului. În comparaţie cu acelaşi trimestru al anului precedent, vânzările de LCD-uri au fost mai mari cu 3% în valoare, respectiv cu 2% în volum.

Piaţa foto a continuat să scadă şi în acest trimestru, cu 16,6% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, ajungând la o valoare de doar 10 milioane de euro. Vânzările de compacte au scăzut cu 24 procente iar DSLR-urile cu 2%, în volum.