Manualele digitale, de pe care ar trebui să învețe elevii de clasa I și a II-a, au ajuns în școlile de la țară mai mult ca o idee iluzorie, învățătorii expunând problemele reale ale copiilor, cum ar fi sărăcia familiilor din care provin mulţi dintre elevi, lipsa accesului la tehnologie, necesitatea studiului după cărţile tipărite, dar şi despre bolile sistemului, care îi pune, de exemplu, pe unii dascăli din mediul rural să predea la patru clase simultan, în timp ce școlarii fie n-au auzit vreodată de tablete sau manual digitale, fie ştiu sigur că un calculator se foloseşte doar pentru jocuri. În rest, legea temelor o face caietul, scrie Adevărul.

Librarie Online. Zilnic ultimele carti noi, promotii si reduceri. Carti pentru fiecare cu livrare din stoc.

„Copiii aceştia abia de înţeleg noţiunea unui manual tipărit obişnuit. Să îi pui dintr-odată în faţa unui calculator, laptop sau tabletă, obiecte pe care cei mai mulţi dintre ei nici nu le-au văzut vreodată mi se pare o misiune imposibilă. Poate la şcolile de la oraş, lucrurile stau altfel, posibilităţile părinţilor sunt altele. Pentru mine, la simultan, timpul este esenţial. Trebuie să ştii cum sa îl dozezi ca să reuşeşti să lucrezi cu patru clase deodată. Cu manualele digitale va fi şi mai greu”, spune cu năduf învăţătorul.

„Transformăm nişte copii în generaţii de sacrificiu, dacă nu suntem pregătiţi pentru ceea ce vrem să punem în aplicare. Vorbim de manuale în format electronic, însă avem copii care vin flămânzi la şcoală şi care abia aşteaptă prima pauză să primească laptele şi cornul. Manuale digitale le trebuie lor? Vrem să-i învăţăm pe tabletă pe copiii cărora părinţii abia reuşesc să le cumpere un caiet şi un stilou”, conchide dascălul.(Simona Voicu)

Mai multe detalii, AICI.