ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Grupul francez Renault a înregistrat un profit net de 1,99 miliarde de euro anul trecut, în urcare cu 1,3% comparativ cu 2013, datorită avansului volumului vânzărilor în Europa, generat în principal de Dacia, şi a creşterii preţurilor în afara Europei.

Astfel, profitul net al celui de al treilea mare producător auto european,s-a situat la 695 de milioane de euro în 2013, creşterea de anul trecut fiind peste aşteptările analiştilor, care anticipau un profit de 1,8 miliarde de euro, potrivit MarketWatch citat de Mediafax.

Saptamanile indragostitilor: 2-15 februarie. Toate ofertele

Profitul operaţional Renault a urcat anul trecut la 1,6 miliarde de euro, reprezentând 3,9% din venituri, de la 1,24 miliarde de euro în 2013, se arată în raportul financiar publicat joi de Renault.

Şi veniturile grupului francez au avansat cu 0,3%, ajungând la 41,05 miliarde de euro de la 40,9 miliarde de euro în perioada analizată, în urma creşterii volumului vânzărilor cu 3,2%, la 2,71 milioane de unităţi.

Vânzările grupului francez în Europa au depăşit ritmul de creştere al pieţei, urcând cu 12,5%, la 1,46 milioane de unităţi, în condiţiile în care piaţa auto europeană şi-a revenit în 2014, avansând cu 5,7%, după şase ani consecutivi de scădere.

Pentru al doilea an consecutiv, Dacia a înregistrat cea mai mare creştere a cotei de piaţă dintre brandurile prezente în Europa, de 0,4 puncte procentuale, la 2,5%, se arată în raportul financiar al grupului francez.

Înmatriculările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare Dacia au avansat cu 24,5% în Europa, la 361.544 unităţi anul trecut faţă de 290.498 unităţi în 2013.

Cu aproape 106.000 de unităţi, Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cota sa ridicându-se la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon. Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Duster şi Sandero.

Vânzările Dacia la nivel global au urcat cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule comparativ cu 429.596 în 2013.