ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Programul RABLA a început. În premieră, statul oferă un bonus de 6.500 de euro celor care vor să fie prietenoşi cu mediul. Pentru ceilalţi, valoarea tichetului a rămas tot de 6.500 de lei. Autorităţile speră să scape, astfel, de aproximativ 20.000 de surse de poluare. Din acelaşi motiv, au alocat programului cu 30% mai mulţi bani decât anul trecut.

Cu cât maşina pe care vreţi să o cumpăraţi e mai puţin poluantă, cu atât puteţi primi bonusuri mai mari peste tichetul clasic de 6.500 de lei. Suplimentele înseamnă 750, 1.500 sau 2.000 de lei. Iar dacă noua maşină este 100% electrică, ministerul plusează, arată digi24.ro.
Stimulentul pe care noi îl alocăm este de 6.500 de euro, aproximativ 20.000 de RON. Noutatea este că un cetăţean are posibilitatea să cumpere o maşină electrică folosind acest ecotichet, respectiv 20.000 de RON. În acelaşi timp poate să beneficieze şi de programul Rabla, la care să se adauge acest ecotichet”, a declarat Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

În România sunt în acest moment doar 100 de maşini electrice. Statul vrea şi mai multe pe şoselele ţării, aşa că promite înfiinţarea unei reţele naţionale de alimentare. Acum sunt mai puţin de 50 de staţii în toată ţara.

Preţul unei maşini electrice este de 30.000 de euro, în medie, dar poate ajunge şi la 130.000 de euro. Cele mai mari avantaje ale acestor maşini sunt costurile mici cu alimentarea şi poluarea zero. Banii pentru întreţinere şi asigurare nu diferă faţă de automobilele obişnuite. Dezavantajul este că bateriile maşinii electrice rezistă aproximativ 70 de kilometri.

Posesorul unei mașini electrice care circulă, în medie, 70 de km pe zi plăteşte aproximativ patru lei pentru o încărcare