ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Malaezia a confirmat luni că Boeingul 777 al companiei sale naționale, ce a decolat pe 8 martie de la Kuala Lumpur către Beijing cu 239 de persoane la bord și a dispărut de pe radar la o oră după ce s-a ridicat de la sol, s-a prăbușit în Oceanul Indian departe de coastele Australiei, relatează agențiile internaționale de presă.

Însă misterul ce învăluie acest zbor care s-a abătut semnificativ de la rută va fi greu de elucidat, mai ales că recuperarea cutiilor negre și a resturilor aparatului se anunță foarte dificilă.

Potrivit autorităților malaeziene, datele furnizate de operatorii sateliților Inmarsat și AAIB (Biroul britanic de investigare a accidentelor aeriene) indică faptul că avionul s-a îndreptat către sud, într-o direcție opusă planului său de zbor, și ultima sa poziție a fost în mijlocul Oceanului Indian, la circa 2.500 de kilometri de coastele de sud-vest ale Australiei. De asemenea, posibile resturi ale aparatului au fost observate de sateliți și avioane în respectiva zonă a oceanului.

Însă chiar dacă se va reuși delimitarea perimetrului prăbușirii, recuperarea resturilor avionului va fi extrem de dificilă, fiind o zonă foarte ostilă, departe de uscat și cu ape adânci și agitate. Departamentul american al Apărării a trimis în zonă un sonar capabil să detecteze semnalele cele două cutii negre ale avionului, care înregistrează parametrii de zbor și conversațiile dintre piloți, dar de obicei aceste semnale slăbesc în intensitate și emiterea lor încetează complet după 30 de zile.

Potrivit experților, localizarea și recuperarea resturilor avionului malaezian vor fi mai complicate decât în cazul Airbusului 330 al companiei Air France, care s-a prăbușit în iunie 2009, în Oceanul Atlantic în apropierea coastelor Braziliei și pentru a cărui găsire a fost nevoie de doi ani.