ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Vicepreşedintele CA Automobile Dacia, Constantin Stroe, a dezvăluit joi că Renault nu mai dezvolta platforma de la Mioveni, din cauza costurilor ridicate de transport până la granițele României, astfel că francezii vor investi în fabrica din Maroc. Automobile Dacia are o capacitate instalată de 350.000 de automobile anual şi a produs în 2013 un număr de 342.620 de unităţi.
Când am încercat să dezvoltăm capacitatea de la 350.000 în jurul a 450.000, la limita maximă superioară, decidenţii financiari au spus «da, dar avem nevoie şi de altceva, nu numai de dorinţă. Avem nevoie de predictibilitate, avem nevoie de infrastructură, şi aşa mai departe. Uite cât ne costă o maşină transportată din parcul de stocare al uzinei până în portul Constanţa, până o bagi pe vas, uite cât timp se pierde de la Piteşti până la Nădlac, uite care sunt costurile». Şi atunci au decis să dezvolte în Maroc.

Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), cifra de afaceri a sectorului auto a crescut cu circa 20% anul trecut, la 15,9 miliarde euro, producătorii Dacia şi Ford generând împreună un rulaj de 5,2 miliarde euro iar diferenţa fiind acoperită de furnizorii de componente.

În această industrie activează mai mult de 600 de companii, cu un număr total de peste 200.000 de angajaţi. Dintre primii 20 de furnizori auto la nivel mondial, 13 produc componente auto în România, conform datelor asociaţiei.