ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


De ce rămâne piața românească de retail una dintre cele mai atractive din regiune? “În context european, retailul FMCG din România se afla la începutul procesului de maturizare, având în vedere o cota a retailului modern de 50-52%”, are un prim răspuns Dragoş Popa, senior consultant la Roland Berger Strategy Consultants România, conform Capital.

În România există apoximativ 89 de metri pătrați de spațiu de retail modern la 1.000 de locuitori, de vreo trei  ori mai puțin decât media spațiului de retail modern din țări precum Polonia (247 mp/1.000 locuitori), Ungaria (400 mp/1.000 locuitori) sau Austria (441 mp/1.000 locuitori). Prin urmare, ţara noastră oferă în continuare un potenţial bun de dezvoltare pentru reţelele de comerţ modern, în special pentru cele internaţionale.

Până în 2020, arată şi un studiu al Oxford Economics, retailul românesc ar urma să crească până la 26 de miliarde de euro, adică un plus de aproape două treimi faţă de nivelul actual.

Deja România se află în fruntea clasamentului european la crestere a PIB-ului pe primul trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, depăşind chiar şi Polonia, ţara care nu a intrat în criză. Este pentru prima dată de la începutul crizei când avem o creştere economică bazată şi pe consum.

Institutul Naţional de Statistică a anunţat că Produsul Intern Brut a crescut în primul trimestru al acestui an cu 0,1% faţa de ultimele trei luni din 2013 şi cu 3,8% comparativ cu primul trimestru de anul trecut.