România a fost desemnată ţară coorganizatoare a Campionatului European din 2020, înşă problemele abia acum încep pentru noi, fiind necesare investiţii de peste patru miliarde de euro în infrastructură. Vestea bună este că, în sfârşit, vor fi finalizate unele proiecte uriaşe, rămase la stadiul de promisiuni de două decenii.

În primul rând, România trebuie să termine lucrările la autostrada dintre Bucureşti şi Nădlac, legând astfel ţara noastră de Ungaria şi, implicit, de Uniunea Europeană. Este poate cel mai aşteptat şi dorit proiect de infrastructură rutieră din ţara noastră, în prezent şoferii având nevoie de două zile pentru parcurge distanţa dintre Capitală şi vama cu vecinii maghiari.

Aeroportul Otopeni, cel mai mare din ţară, va fi şi el modernizat. În plus, Primăria Capitalei trebuie să asigure legăturile cu aeroportul. Asta înseamnă reluarea proiectului magistralei de metrou spre Otopeni, dar şi găsirea unor soluţii pentru ca mai multe autobuze ale RATB să poată prelua pasagerii de la terminale.

Tot Primăria Bucureşti trebuie să rezolve o cerinţă obligatorie a celor de la UEFA, anume ca transportul în comun să acopere aproximativ 100 de kilometri în jurul capitalei, pentru ca zecile de mii de turişti străini să poată găsi locuri de cazare, anunţă Digi 24.

În fine, urmează investiţiile în infrastructura sportivă. Naţional Arena, stadionul care va găzdui cele patru meciuri de la Euro 2020, are nevoie de lucrări, iar bazele sportive din Ghencea, Ştefan cel Mare şi Giuleşti, plus stadionul Arcul de Triumf, vor fi modernizate.

Guvernanţii încearcă să atragă fonduri europene pentru a finanţa cea mai mare parte a lucrărilor.